1403/01/10 12:48


136   11720
تاریخ انتشار: 1394/10/20 08:07
تعداد فیلم های آنها
روزشمار جشنواره فجر؛
تعدادی از بازیگرانی که در سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور داشتند در این دوره نیز در با چند فیلم ظاهر شدند.

با مرور فیلم‌های بخش جشنواره سی و سوم فیلم فجر به نام بازیگرانی بر می‌خوریم که در چند اثر سینمایی به ایفای نقش پرداختند و کاندید دریافت یا موفق به کسب جوایز سینمایی جشنواره فیلم فجر شدند. البته بازیگرانی هم بوده‌اند که سال گذشته در یک فیلم حضور داشتند اما امسال پرکارتر از سال قبل در جشنواره حضور دارند.
 
در فهرست بازیگران فیلم‌های جشنواره سی و چهارم، نام تعداد قابل توجهی از این بازیگران به چشم می‌خورد که فیلمسازان سینما امسال نیز به آنها اقبال نشان دادند.

در این گزارش این بازیگران و فیلم‌هایی که در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند، معرفی می‌شوند:

همکاری با حاتمی کیا پس از یک دهه
پرویز پرستویی بازیگر با سابقه سینمای ایران که سال گذشته در فیلم‌های «دو» و «بوفالو» به ایفای نقش پرداخته بود و تهیه کنندگی «دو» را نیز بر عهده داشت، امسال تنها در فیلم «بادیگارد» حضور دارد.

بازیگران جشنواره سی و سوم فجر امسال چند فیلم دارند؟


این فیلم پنجمین همکاری پرستویی و حاتمی‌کیا است که پس از گذشت یک دهه از ساخت فیلم «به نام پدر» اتفاق افتاده است.

رکورددار بازیگری در دو سال
بابک حمیدیان در دو سال 93 و 94 در 12 اثر سینمایی به ایفای نقش پرداخته است که 5 اثر با بازی او نتوانست به جشنواره فیلم فجر راه پیدا کند. 

بازیگران جشنواره سی و سوم فجر امسال چند فیلم دارند؟


در جشنواره سی و سوم با ایفای نقش در 4 فیلم «من دیه‌گو مارادونا هستم»، «روباه»، «شکاف» و «مرگ ماهی» به جشنواره آمد و فقط فیلم «استراحت مطلق» با بازی او به جشنواره راه نیافت و توانست با این آمار پركارترین بازیگر سال 93 شود. این بازیگر امسال با دو فیلم «بادیگارد» و «سیانور» در بخش اصلی و «نیمرخ‌ها» ساخته مرحوم ایرج کریمی در بخش هنر و تجربه هم در جمع پرکارها قرار دارد و این در حالی است که فیلم‌های «هیهات» و «آبجی» به جشنواره راه نیافت. 

سیمرغ دار مصدوم
باران کوثری- این بازیگر در جشنواره سی و سوم با سه فیلم «جامه دران»، «خانه دختر» و «کوچه بی نام» در جشنواره حضور داشت و برای ایفای نقش در فیلم «کوچه بی نام» موفق به دریافت سیمرغ بلورین جشنواره شد.

امسال نیز در دو فیلم «لانتوری» و«هفت ماهگی» به ایفای نقش پرداخته و سومین تجربه همکاری با رضا درمیشیان و دومین حضور در فیلم هاتف علیمردانی را به دست آورد.

بازیگران جشنواره سی و سوم فجر امسال چند فیلم دارند؟


این دو سال برای باران کوثری با اینکه از نظر کاری موفق بوده اما از لحاظ جانی اتفاقات خوبی برایش رخ نداد. او سال گذشته با پای شکسته در روز نمایش و نشست خبری فیلم‌های «کوچه بی نام» و «جامه دران» و مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر حضور یافت و امسال هم در جریان فیلمبرداری  فیلم «هفت ماهگی» دچار سانحه شد و در بیمارستان بستری شد و تحت عمل جراحی ناحیه سر قرار گرفت. 

از «چاقی» تا «وارونگی»
علی مصفا هم سال گذشته با سه فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» صفی یزدانیان و «چاقی» راما قویدل و«مرگ ماهی» روح الله حجازی در جشنواره حضور داشت و هیچ یک به او در دریافت سیمرغ کمک نکرد و امسال نیز با فیلم‌های «وارونگی» و «خانه‌ای در خیابان چهل و یكم» در بخش‌های اصلی و نگاه نو در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

بازیگران جشنواره سی و سوم فجر امسال چند فیلم دارند؟


از «دوران عاشقی» تا «برادرم خسرو»

شهاب حسینی- این بازیگر که به دلیل موضع گیری دبیر جشنواره فیلم فجر در مقابل فیلم «آشغال های دوست داشتنی» از سمت مشاور جشنواره سی و چهارم فیلم فجر استعفا داد، سال گذشته دو فیلم «طعم شیرین خیال» و «دوران عاشقی» داشت و امسال نیز همانند سال گذشته با فیلم‌های «برادرم خسرو» و«چهارشنبه» به جشنواره می‌آید. 

بازیگران جشنواره سی و سوم فجر امسال چند فیلم دارند؟


وی در فیلم‌های «سایه‌های موازی» و «فروشنده» نیز به ایفای نقش پرداخته است که هیچ یک از آنها به جشنواره نرسید.
 
بازیگر کم حاشیه و پرکار
هانیه توسلی- این بازیگر سال گذشته فیلم‌های «نهنگ عنبر» و«شکاف» را داشت که فقط «شکاف» کیارش اسدی‌زاده به جشنواره فیلم فجر راه پیدا کرد اما امسال در سه فیلم «سیانور»، «نقطه كور» و «هفت ماهگی» که هرسه در بخش اصلی جشنواره هستند، ایفای نقش کرده است. ضمن اینکه فیلم «قشنگ و فرنگ»وحید موسائیان یکی دیگر از فیلم‌های امسال او بود که در جشنواره حضور ندارد.

بازیگران جشنواره سی و سوم فجر امسال چند فیلم دارند؟


بازیگر متفاوت سینما  

مریلا زارعی- این بازیگرکه سال گذشته در یک فیلم  حضور داشت امسال با دو فیلم «بادیگارد» و «دختر» در بخش سودای سیمرغ و «گیتا» در بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر حضور دارد. امسال چهارمین تجربه همکاری مریلا زارعی با ابراهیم حاتمی‌کیا رقم می‌خورد.

بازیگران جشنواره سی و سوم فجر امسال چند فیلم دارند؟


همبازی شدن با هدیه تهرانی پس از 17 سال

محمدرضا فروتن- این بازیگر سینما که سال گذشته در فیلم همبازی قدیمی خود نیکی کریمی به ایفای نقش پرداخته بود امسال دو فیلم «عادت نمی کنیم» و «نقطه کور» در جشنواره فیلم فجر را دارد.

بازیگران جشنواره سی و سوم فجر امسال چند فیلم دارند؟


امسال دومین همکاری و همبازی شدن محمدرضا فروتن و هدیه تهرانی  پس از 17 سال  در فیلم «عادت نمی کنیم» رخ داده است. اولین همکاری این دو بازیگر در فیلم «قرمز» در سال 1377بود که پرفروش شد.

از «اعترافات ذهن خطرناک» تا «امکان مینا»
سیامک صفری- این بازیگر که سال گذشته با حضور در فیلم«اعترافات ذهن خطرناک من» هومن سیدی دومین بازی خود را در سینمای ایران تجربه کرد، امسال هم با سه فیلم «آخرین بار كی سحر را دیدی؟»، «امكان مینا» و«نفس» در بخش سودای سیمرغ جشنواره حاضر است.

بازیگران جشنواره سی و سوم فجر امسال چند فیلم دارند؟


بازیگر مستعد و بی ادعا

ساعد سهیلی- این بازیگر که فرزند کارگردان سینما سعید سهیلی است سال گذشته در بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر حضور داشت و نامزد دریافت سیمرغ بلورین نقش مکمل مرد شد.

سهیلی که طی دوسال گذشته با بازی در فیلم‌های «چند مترمکعب عشق» و«رخ دیوانه» نامزد دریافت سیمرغ بلورین شده امسال با دو فیلم «مالاریا» و«پل خواب» به جشنواره می‌آید و با توجه به استعداد وهوش بازیگری‌اش شاید نامزد دریافت جایزه خواهد شد.

بازیگران جشنواره سی و سوم فجر امسال چند فیلم دارند؟ 


سهیلی در«پنجاه کیلو آلبالو» ساخته مانی حقیقی هم بازی کرده که البته عوامل این فیلم برای حضور در جشنواره ثبت نام نکردند.

از «رخ دیوانه» تا «اژدها وارد می شود»
امیر جدیدی- امیر جدیدی که سال گذشته در «رخ دیوانه»، بهترین فیلم جشنواره همبازی طناز طباطبایی و ساعد سهیلی بود امسال با فیلم‌های «من» سهیل بیرقی مقابل لیلا حاتمی و در «اژدها وارد می شود» با همایون غنی زاده به ایفای نقش پرداخته است.

بازیگران جشنواره سی و سوم فجر امسال چند فیلم دارند؟


از «ناهید» تا «خشم و هیاهو» در جشنواره

نوید محمدزاده- این بازیگر سینما که در تئاتر هم حضور فعال دارد، سال گذشته در فیلم «ناهید» در بخش نگاه نو حضور داشت و امسال با سه فیلم به جشنواره آمده است.

محمدزاده در«خشم و هیاهو» ساخته هومن سیدی، در«لانتوری» با رضا درمیشیان و با ایفای نقش در فیلم «ابد و یك روز» سعید روستایی در بخش نگاه نو حضور دارد.

بازیگران جشنواره سی و سوم فجر امسال چند فیلم دارند؟


«لانتوری» دومین تجربه همکاری رضا درمیشیان و نوید محمدزاده است.
 
داخل پرانتز جشنواره 34
در مراسم اختتامیه جشنواره سی و سوم سحر دولتشاهی برای فیلم «عصر یخبندان» سیمرغ بلورین نقش دوم زن و هومن سیدی بخاطر بازی در «من دیه گو مارادونا هستم»سیمرغ بلورین نقش مکمل مرد را دریافت کردند و این دو بازیگر امسال نیز در جشنواره فیلم فجر حضور دارند. اما نکته جالب توجه این است که سعید آقاخانی، بازیگری که سال گذشته برای بازی در فیلم «خداحافظی طولانی» سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرده بود، امسال در هیچ یک از فیلم های بخش های مختلف جشنواره فیلم فجر فیلم ندارد.

بنا بر این گزارش از بازیگرانی که سال گذشته در فیلم‌های فجر حضور داشتند و امسال فیلمی در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر نداشتند می‌توان به حمید فرخ‌نژاد، نیکی کریمی، مصطفی زمانی، فاطمه معتمدآریا، صابر ابر، رویا تیموریان، حسین یاری، گلاب آدینه، مهتاب کرامتی، ویشکا آسایش، میترا حجار، محسن تنابنده، پارسا پیروزفر، نگار جواهریان، حمید گودرزی ، لادن مستوفی و رامبد جوان و از میان بازیگران پیشکسوت سینما عزت‌الله انتظامی، جمشید مشایخی، داود رشیدی، داریوش ارجمند، سعید راد و علی نصیریان اشاره کرد. البته حمید فرخ نژاد همچنان می‌تواند امید داشته باشد که با انتخاب فیلم «هیهات» در جشنواره امسال حضور داشته باشد.




Copy Right 2015 Artmis.ORG