1403/01/09 19:35


88   14175
تاریخ انتشار: 1394/10/14 11:46
فوتبال حرفه‌ای و تحصیل چندان با هم سازگار نیستند. یک ستاره حرفه ای فوتبال به ندرت فرصت تحصیلات آکادمیک پیدا می‌کند.
 ستارگانی مثل رونالدو و مسی که بهترین بازیکنان حال حاضر دنیا هستند تا مقطعی معادل مقطع سوم راهنمایی تحصیل کرده‌اند و پس از آن با هدف تبدیل شدن به بهترین‌های فوتبال دنیا درس را رها کرده‌اند. البته برخی از ستارگان فوتبال دنیا هم بوده‌اند که با تلاش و ممارست درس را ادامه داده‌اند و حتی به مدرکی معادل لیسانس هم رسیده‌اند. خوان ماتا در دو رشته به صورت همزمان تحصیل می‌کند. ونگر مدرک فوق لیسانس دارد و سوکراتس هم در حین بازی کردن مدرک دکترایش را گرفت.  
 
آندرس اینیستا
Image result for ‫اینیستا‬‎
کاپیتان بارسلونا در رشته "ورزش و علوم فعالیت‌های بدنی" تحصیل می‌کند. خودش می‌گوید که در حال سپری کردن ترم سوم در دانشگاه است و امیدوار است که هر چه زودتر مدرک لیسانس خود را بگیرد.
 
آرسن ونگر
Image result for ‫آرسن ونگر‬‎
سرمربی آرسنال از دانشگاه استراسبورگ یعنی شهر زادگاهش مدرک فوق لیسانس اقتصاد گرفته است و شاید تخصصی که در اوایل قرن بیست و یک در آرسنال در خرید بازیکنان ارزان و فروش آن‌ها با بالاترین قیمت نشان داد از تحصیلات سرمربی این تیم سرچشمه گرفته باشد.
 
 دنیس برکمپ
Image result for ‫دنیس برکمپ‬‎
 
اسطوره آرسنال که هر هفته زیباترین گل لیگ انگلیس را می‌زد مدرک لیسانس مهندسی مکانیک دارد.
 
استبان گرانرو
Image result for ‫استبان گرانرو‬‎
هافبک سابق رئال مادرید که در حال حاضر در سوسیه‌داد توپ می‌زند، مدرک لیسانس روانشناسی دارد. این بازیکن معمولا پیغام‌های ادبی زیادی در صفحاتش در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند.
 
مانوئل پیگرینی
Image result for ‫مانوئل پیگرینی‬‎
 
سرمربی منچسترسیتی مدرک مهندسی عمران دارد و به همین خاطر در تیمهایش معمولا اغلب "مهندس" را از آن خود می‌کند.
 
پابلو آلفارو
 
بازیکن اسبق ساراگوسا و اتلتیکومادرید در ابتدا می‌خواست پزشک شود اما دست تقدیر او را به سمت فوتبال کشاند. با این وجود آلفارو از تحصیلات دست نکشید تا پس از بازنشستگی از فوتبال کار خود را به عنوان پزشک ورزشی ادامه دهد.
 
سوکراتس
Image result for ‫سوکراتس‬‎
اسطوره فوتبال برزیل در زمان بازی، مدرک دکترای پزشکی گرفت تا با توجه به آشنایی که با سیاست داشت، لقب " دکتر سوکرانس" را از آن خود کند.
 
سیمون مینیوله
Image result for ‫سیمون مینیوله‬‎
گای موبری، مجری شبکه BBC از تحصیلات آکادمیک دروازه بان لیورپول پرده‌برداری کرد. مینیوله مدرک لیسانس رشته علوم سیاسی را دارد.
 
خوان ماتا
Image result for ‫خوان ماتا‬‎
هافبک اسپانیایی منچستریونایتد در دو رشته "تربیت بدنی" و "بازاریابی" در دانشگاه مادرید تحصیل می‌کند و به زودی مدرک لیسانس خود را در هر دو رشته خواهد گرفت.



Copy Right 2015 Artmis.ORG