1403/01/09 16:05


20608   6364
تاریخ انتشار: 1395/02/17 12:01
خبرگزاري ايران داغ
روایتی از بردگی جنسی برای داعش
دختری ایزدی که بالاجبار به عنوان برده جنسی توسط داعشی‌ها به کار گرفته می‌شد، حالا در لندن از هویت یکی از آن‌ها می‌گوید.


دختری ایزدی که بالاجبار به عنوان برده جنسی توسط داعشی‌ها به کار گرفته می‌شد، حالا در لندن از هویت یکی از آن‌ها می‌گوید.
 
 این دختر جوان ایزدی می‌گوید که یکی از افراد مسئول او در داعش یک تکفیری بریتانیایی به نام جهادی سید (Jihadi Sid) بوده است.
 
 این دختر ایزدی که به تازگی 17 سالش شده می‌گوید سیدارتا دار (Siddhartha Dhar) پدر 4 فرزند است، اما یکی از افراد کلیدی در تجارت جنسی در خلافت خودخوانده داعش محسوب می‌شود.
 
سیدارتا قبلا فروشنده قلعه بادی در والتامستو لندن بوده، اما حالا در فاجعه هولناک قاچاق دختران جوان ایزدی دست دارد و حتی چند نفری را خودش به بردگی گرفته است.
 
این دختر ایزدی در گفتگو با دیلی اکسپرس گفت: «بعد از اینکه من را در نزدیکی کرکوک عراق گرفتند، به دست فرمانده‌ای در موصل افتادم. اسم او ابوذر (Abu Dhar) بود... او دختران ایزدی را از آن خود می‌کرد. هر روز به من می‌گفت که مجبورم با یک مرد دیگر ازدواج کنم.»
 

ماجرای تلخ دختر 17 ساله ایزدی و بردگی جنسی برای داعش
سیدارتا دار نقش کلیدی در بردگی جنسی در خلافت خودخوانده داعش ایفا می‌کند

 
سیدارتا دار اصالتا هندی است. او در سپتامبر سال 2014 میلادی از محله واتامستو در شمال شرقی لندن به سمت سوریه عازم شد. حتی گفته می‌شود که او احتمالا همان داعشی است که چندین بار با ماسکی بر صورت در ویدیوهای منتشر شده از سوی داعش حضور داشته است.
 
سیدارتا که پیشتر از او به عنوان «جان جهادی جدید» نیز یاد شده، توسط دوستانش «سید» (Sid) خطاب می‌شده و مانند آن‌ها از فیلم‌های اکشن و تفریحات این چنینی خوشش می‌آمده است. او حتی آرزو داشته روزی بتواند دندانپزشک سرویس بهداشت ملی بریتانیا (NHS) شود.
 
خانواده سیدارتا می‌گویند که او در نوجوانی و پس از مرگ پدرش تغییر کرد. او به یکباره به دین اسلام روی آورد و از تلویزیون و موسیقی روی برگرداند. سیدارتا حتی به عمد روی زمین می‌خوابید و به مادرش گفته بود که چون او مسلمان نیست، نمی‌تواند او را دوست داشته باشد.
 
پلیس و وزارت کشور بریتانیا در حال حاضر برای پاسخگویی به سوالات امنیتی پیرامون چذب سیدارتا به داعش به شدت تحت فشارند. پرسش اینجا است که چرا سیدارتا علیرغم اینکه به قید وثیقه توسط پلیس آزاد شده بود و شش بار نیز سابقه دستگیری را داشت، توانسته به سوریه برود.
 
یکی از قربانیان او «خانم برکات» است که همراه 27 عضو خانواده و اقوامش ربوده شده و از خاک سوریه به موصل عراق منتقل شده بودند. خانم برکات تنها یک نمونه از هزاران غیرنظامی است که به موصل برده شدند.
 

ماجرای تلخ دختر 17 ساله ایزدی و بردگی جنسی برای داعش
نهاد (Nihad) که به تازگی 17 ساله شده در همایشی در روز چهارشنبه در لندن از این ماجرا پرده برداری کرد

 
نهاد می‌گوید: «آن‌ها به ما تجاوز کردند. مردان ما را کشتند و بچه‌ها را نیز از ما دور نگه داشتند. بدترین اتفاق در موصل رخ داد. ما به مدت دو هفته تمام شکنجه شدیم. هر روز کتک می‌خوردیم و به ما تجاوز می‌شد... دختران را از خانواده‌ها می‌دزدیدند. سپس مرتب به آن‌ها تجاوز می‌کردند و در نهایت تحویل «امیرها» داده می‌شدند.»
 
خانم نهاد برکات می‌گوید که آن مردی که به او تجاوز می‌کرد، چند هفته بعد مرد. سپس او به مرد دیگری سپرده می‌شد که خودش یک زن و یک برده جنسی داشت. آن مرد مرتب نهاد را به باد کتک می‌گرفت و به او تجاوز کرد تا اینکه یک ماه بعد نهاد باردار شد.
 
همایشی که نهاد در آن از ابعاد دیگر قصه تلخ زندگی‌اش رونمایی کرد، توسط بنیاد AMAR بریتانیا برگزار شده بود. هدف این بنیاد، ارتقا سطح تحصیل و سلامت در خاورمیانه است.
 
نهاد در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید: «با خودم فکر کردم که بچه درون شکمم هم یک داعشی است و در آینده مانند آن‌ها مجرم خواهد شد.»
 
خانم برکات یک پسر به دنیا آورد، اما توانست سه ماه بعد یعنی وقتی که پدر بچه می‌خواست او را به عقد یکی از اقوامش درآورد، از دست او فرار کند. نهاد با خانواده‌اش تماس گرفت. سپس استیو ممن، عضو گروه آزادی بخش کودکان ایزدی و مسیحیان در عراق (CYCI) او را نجات داد. نهاد می‌گوید: «من توانستم فرار کنم، اما مجبور بودم آن بچه را همانجا بگذارم.»
 
گروه تروریستی داعش بر این باور است که ایزدی‌ها عناصر مختلفی از مسیحیت، زرتشت و اسلام را به هم ادغام کرده‌اند و به همین دلیل آن‌ها شیطان پرست هستند.
 
بر اساس تخمین سازمان ملل، هنوز 3500 فرد توسط داعش در اسارت به سر می‌برند که اکثر قریب به اتفاق آن‌ها دختران و زنان ایزدی هستند.
 

ماجرای تلخ دختر 17 ساله ایزدی و بردگی جنسی برای داعش
نهاد برکات برای فرار مجبور بود بچه‌اش را همانجا رها کند. او در شهر سنجار عراق زندگی می‌کرد

 
شبه‌نظامیان سنی در سال 2014 موفق شدند کنترل حدود 5000 مرد و زن ایزدی را دست خود بگیرند که از بین آن‌ها 2000 نفر موفق به فرار یا خروج پنهانی از قلمرو داعش شدند.
 
بیشتر جمعیت ایزدی‌ها، که تعداد آن‌ها به نیم میلیون نفر می‌رسد، در اردوگاه‌هایی در عراق و شمال کردستان زندگی می‌کنند.
 
نهاد حالا همراه مادر، پدر، برادران و خواهران خود در یکی از همین اردوگاه‌ها زندگی می‌کند و با بنیاد AMAR نیز همکاری می‌کند. او تصمیم گرفت که برای آگاهی دادن به دیگران به لندن برود و برای آن‌ها سخنرانی کند.
 
این در حالی است که دو برادر و دو خواهر نهاد همچنان در اسارت داعش به سر می‌برند. او می‌گوید: «این زندگی نیست... ما تا زمانی که افراد دیگر از دست داعش آزاد نشوند، نمی‌توانیم زندگی کنیم. به شما التماس می‌کنم تا به مردم ما کمک کنید. آن‌ها را از دست داعش خلاص کنید، به خصوص بردگان جنسی، دختران جوان و بچه‌ها را.»




Copy Right 2015 Artmis.ORG