1403/01/30 10:29


161   6923
تاریخ انتشار: 1394/10/22 14:17
دكتر سرافراز رئيس سازمان صداوسيما گفت: در برنامه‌ ششم، براي رسانه نيز جايگاه مناسبي پيش‌بيني نشده است.

سرافراز گفت: در برنامه‌ ششم، موضوع فرهنگ مهجور مانده و در اين برنامه براي رسانه نيز جايگاه مناسبي پيش‌بيني نشده است.

به گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، دكتر سرافراز در جلسه ديدار با مخبرين کميسيون‌هاي مجلس شوراي اسلامي افزود: هر چند دولت درصدد تجديد نظر در برنامه ششم توسعه است و ما نيز پيشنهادهاي خود را داده‌ايم، اما معلوم نيست كه اين پيشنهادها تا چه اندازه محقق خواهد شد.
سرافراز با اشاره به سهم بسيار اندك فرهنگ در كل بودجه، تصريح كرد: در شرايط كنوني، مسئله رسانه در اكثر كشورها فراتر از ديگر مسائل فرهنگي است، رسانه ملي نيز موظف است در موضوعات مختلف اقتصادي، سياست خارجي، داخلي، امنيتي، اجتماعي و فرهنگي به توليد محتوا پرداخته و زمينه فرهنگ‌سازي در اين موضوعات را در جامعه فراهم كند.
رئيس رسانه ملي گفت: رسانه، موضوع اصلي در حوزه فرهنگ است و نبايد آن را جزئي از فرهنگ و در نهايت بودجه فرهنگي در نظر آوريم. 
وي با اشاره به مشكلات مالي صداوسيما كه رسانه را در انجام وظايفش با مشكلات عديده‌اي روبرو ساخته است، گفت: دولت در سالجاري حدود 1000 ميليارد تومان در رديف بودجه جاري به رسانه‌ ملي کمک مالي مي‌كند، در حالي که خرج ما بيش از 3000 ميليارد تومان است كه بخشي از آن بدهي‌هايي است كه از گذشته بر دوش رسانه مانده است.
سرافراز گفت: حقوق كاركنان و بازنشستگان رسانه بيش از 1400 ميليارد تومان است و كمك‌هاي دولت حتي به تامين حقوق كاركنان نيز نمي‌رسد، اين در حالي است كه حقوق كاركنان دولت به‌صورت جداگانه و مستقيم از سوي دولت پرداخت مي‌شود و بودجه جاري اختصاص يافته به دستگاه‌ها صرف پرداختن به مأموريت آن دستگاه‌ها مي‌شود، در حالي که براي صداوسيما حقوق كاركنان نيز در همان بودجه‌اي که اختصاص مي‌يابد، ديده شده است.
وي با اشاره به اينكه براي توليدات فاخر و ارزشي مشكلات مالي رسانه بايد برطرف شود، افزود: توليد سريال‌هاي خوب ارزشي را در دست اقدام داريم كه همه آن‌ها مانند سريال حضرت موسي آماده كليدزدن هستند، اما مشكلات مالي، جلوي توليد آن‌ها را گرفته است.
 
سریال کیمیا قابل دفاع است
سرافراز گفت: سريال كيميا، سريال قابل دفاعي است چرا كه مردم را به حال و هواي دوران انقلاب و جنگ برده و آن دوران را به خوبي براي مخاطبانش به تصويركشيده است، همچنين سريال معماي شاه نيز تلنگري است به دوره پهلوي که اين دوره را براي مخاطبانش بازنمايي کرده‌است و مردم با وابستگي‌هاي حكومت‌هاي آن دوره به دولتهاي خارجي بيشتر آشنا مي‌شوند و در كنار آن مباحث مربوط به تحليل تاريخ پخش مي‌شود.
رئيس صدا وسيما بااشاره به اينکه توليد آثار فاخر بايد از داستاني قوي و جذاب برخوردار باشد تصريح كرد: براي دستيابي به اين مهم مركز فيلمنامه نويسي در سازمان ايجاد شد تا اين نقيصه برطرف شود.
 
پرداخت به موضوع اقتصاد مقاومتي جزو وظايف رسانه ملی است
سرافراز با اشاره به اهميت موضوع اقتصاد مقاومتي تأكيد كرد: پرداختن مناسب و حرفه‌اي به موضوع اقتصاد مقاومتي جزو وظايف اطلاع‌رساني تعريف شده است و به همين منظور بخشي از برنامه‌ها به آن اختصاص يافته و حتي در صدا وسيما شبكه‌هايي خاص مأموريت يافته‌اند كه صرفاً به حوزه اقتصاد بپردازند. 
وي تصريح كرد: رويكرد رسانه ملي در اقتصاد مقاومتي اين است كه اقتصاد زماني به نتيجه مي‌رسد كه «مردم محور» يا «دانش بنيان» باشد.
رئيس رسانه ملي ضمن تأكيد بر رابطه خوب رسانه با دولت يادآور شد: در دور جديد فعاليت‌هاي رسانه، شرايط خوبي براي دولتمردان ايجاد كرده‌ايم كه با حضور در برنامه‌هاي مختلف به بيان عملكرد و ديدگاه‌هاي خود بپردازند و در مناسبت‌ها اين حضور بيشتر از در دوره‌هاي مشابه در سالهاي قبل بوده است، البته رسانه ملي ديدگاه‌هاي انتقادي را نيز منتشر مي‌كند، بنابر‌اين انصاف نيست كه رسانه‌ملي اپوزسيون دولت معرفي شود.
سرافراز تصريح كرد: نظرسنجي‌هاي علمي که در صداو سيما انجام مي‌شود، نشان از قدرت و تأثير بالاي رسانه‌ملي در موضوعات مختلف است و اعتماد مردم به رسانه را نشان مي‌دهد.
 
مشاركت حداكثري مردم؛سياست رسانه ملي در انتخابات
وي افزود: سياست رسانه ملي در موضوع انتخابات، مشاركت حداكثري مردم است و لذا در پرداختن به موضوع انتخابات از طرح دو قطبي‌هاي کاذب جلوگيري مي‌كنيم و به طرح ديدگاه‌هاي مختلف منبعث از انقلاب در مقابل ضد انقلاب مي‌پردازيم.
سرافراز تاکيد کرد: در بعد اطلاع‌رساني و آگاهي‌بخشي در موضوع انتخابات نيز برنامه‌هاي جديدي داريم كه پخش آن‌ها شروع شده و در آينده گسترش خواهد يافت.
 
در اين جلسه مخبرين كميسيون‌هاي مجلس به طرح ديدگاه‌هاي خود نسبت به شرايط جامعه، مشكلات اقتصادي، توجه به آموزش در موضوعات مختلف در رسانه، توجه به بودجه رسانه و فرهنگ در شرايط تهاجم فرهنگي، رعايت حقوق تبليغاتي نامزدها در موضوع انتخابات پرداختند و اظهار اميدواري کردند كه رسانه همچون گذشته در زمينه‌سازي مشاركت حداكثري مردم در انتخابات موفق باشد.



Copy Right 2015 Artmis.ORG