1403/01/10 11:55


10242   11900
تاریخ انتشار: 1394/10/30 14:15
مادی گرایی بلای جان ازدواج
این روزها بسیاری از دختران و پسران مجرد به منظور آشنایی بیشتر با یکدیگر از طرق مختلف، مجازی تا خیابانی و دانشگاهی رابطه برقرار می کنند. این در حالی است که بسیاری از این روابط به ازدواج ختم نمی شود و دختران و پسران درگیر آسیب های روحی و عاطفی می شوند. علاوه بر آن فرصت های ازدواج را از دست داده ...

این روزها بسیاری از دختران و پسران مجرد به منظور آشنایی بیشتر با یکدیگر از طرق مختلف، مجازی تا خیابانی و دانشگاهی  رابطه برقرار می کنند. این در حالی است که بسیاری از این روابط به ازدواج ختم نمی شود و دختران و پسران درگیر آسیب های روحی و عاطفی می شوند. علاوه بر آن فرصت های ازدواج را از دست داده و به مرور زمان سن شان بالاتر می رود و در نهایت یک فرد تنها و مجرد باقی می مانند.از سوی دیگر مواردی که به ازدواج ختم می شود هم با مهریه های عجیب و غریب و دید مادی همراه است و چون شناخت درست وجود ندارد، در صورت ختم شدن به طلاق دامادها را گرفتار مهریه هایی می کند که فکر می کردند،" کی داده و کی گرفته!"
 
به این ترتیب است که د ر روزهای سختی ازدواج و آسان شدن طلاق، داستان مهریه های عجیب و غریب یا پرهزینه هنوز هم پای تعداد زیادی داماد را به زندان باز می کند.
 
به تازگی  مديرعامل ستاد ديه كشور، گفت: با توجه به اينكه 27 نهاد رسمي در كشور در امر فرهنگ‌سازي عمومي به فعاليت مي‌پردازند در زمينه پيشگيري از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها حداقل در جرايم معمول مالي مانند صدور چك و تعهد مهريه كه در حال حاضر قريب به 9 هزار زنداني را بابت اين دو نوع محكوميت در زندان‌ها داريم به يك بازنگري جدي درباره اقدامات پيش‌رو نيازمند هستيم.
 
پیش از این هم در آمار دقیق تری معاون اداري و مالي ستاد ديه كشور اعلام کرده بود: در حال حاضر هشت هزار و 100 زنداني جرایم غيرعمد در زندان‌هاي كشور به‌سر مي‌برند كه اين افراد 650 ميليارد تومان بدهي دارند.او ادامه داده بود: از 8 هزار و 100نفر زنداني جرایم غيرعمد كشور؛ 450 نفر از اين زندانيان در اثر عدم پرداخت نفقه و يك‌هزار و 831 نفر نيز در اثر ناتواني در پرداخت مهريه در زندان‌ها به سرمي برند.یعنی 2281 زندانی نتیجه ازدواج نادرست و مهریه های نادرست تر هستند.
 
به این ترتیب می توان گفت، با وجود همه فرهنگ سازی ها، 6 کیلو بال مگس، 8 راس آهوی وحشی، چشم و دست و پا، 5 هزار مرجان دریایی و  مهیه های میلیونی و میلیاردی مانند سکه به تاریخ تولد، سکه به تاریخ سال میلادی ، ویلای شمال و ... هنوز هم باب است.
 
در واقع کار به جایی رسیده که بسیاری از خانواده های دختر های آماده ازدواج، سنگین تر بودن مهریه را دلیل تضمین زندگی فرزندشان و حتی با کلاسی  می دانند و در واقع روی دخترشان با پول و مال و منال ارزش گذاری می کنند!چشم و هم چشمی مهریه ای میان خانواده ها نیز از دلایل دیگر مهریه های بالا در ازدواج های امروزی است که روز به روز هم بیشتر و همه گیر تر می شود.
 
از سوی دیگر مهریه برای عده ای جوان خام نیز بچه بازی و تفریح است و این عده سعی دارند برای همیشه با هم بودنی که بدون شناخت کافی ممکن نیست، با مهریه هایی که دادن آن بعضا غیر ممکن است، زندگی و آینده خود را تضمین کنند غافل از این که وقتی اختلافات بنیادی بیایند یا کار به زندانی شدن داماد می شد و یا عروس خانم می گوید مهرم حلال و جانم آزاد!
 
در این میان، عده کمی از بانوان نیز هستند که مهریه برای آنها ابزار درآمد زایی است. برخی از بانوان به طمع مهریه و با هدف باج‌گیری و برنامه‌ریزی مشخص ازدواج می‌کنند که نیت آن‌ها نه تنها تشکیل خانواده نیست بلکه به فکر درآمدزایی از طریق زورگیری هستند.   
 
بااین حال هنوز هم فرهنگ بد چشم و هم چشمی و مادی گرایی بر ازدواج ها حاکم است و این مساله روز به روز هم با توجه به تبلیغ زندگی مجلل توسط رسانه ها بیشتر و بیشتر می شود.این در حالی است که فرهنگ اسلامی- ایرانی همواره مردم را به ساده زیستی و مقدس انگاشتن ازدواج تشویق کرده با این حال برخی خانواده ها دختر خود را به طلا و سکه، ویلا و ماشین می فروشند غافل از اینکه از قدیم الایام گفته اند پول خوشبختی نمی آورد!
 انتهای پیام/



Copy Right 2015 Artmis.ORG