1403/01/09 23:28


10234   12405
تاریخ انتشار: 1394/10/29 08:59
گاهی برخی معیارها ما را با مشکل مواجه می‌کند.
همه ما بر اساس طرز تفکرمان معیارهایی برای ازدواج داریم اما گاهی برخی معیارها ما را با مشکل مواجه می‌کند.

دکتر شهربانو قهاری روانشناس بالینی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در  گفت: همه ما در انتخاب همسر برای خود معیارها و عقایدی داریم که به آن پایبند هستیم، از جمله سلامتی اجتماعی، روحی و عقلی فرد برایمان حائز اهمیت است.
 
وی با اشاره به رفتارهای شخصیتی افراد ادامه داد:برخی افراد قادر به کنترل خشم خود نمی باشند، معتاد هستند، بیماری های روان پزشکی مثل بد بینی شدید یا بسیار خود شیفته هستند، برای دیگران اهمیت قائل نیستند از خصوصیاتی است که باید به آنها توجه شود.  
 
قهاری در رابطه با شناخت کامل طرفین نسبت به یکدیگر بیان کرد: برای اینکه طرفین یک انتخاب مناسب داشته باشند و شناخت کاملی نسبت به همدیگر پیدا کنند، نباید عجله کنند، حتی نباید براساس برخی ملاک های ظاهری و سطحی همسر خود را انتخاب کنند.
 
وی افزود:متاسفانه برخی جوانان بر اساس معیارهای سطحی همچون تیپ، شخصیت اجتماعی، طرز صحبت، نوع پوشش و وضعیت مالی، همسر خود را انتخاب می کنند، در صورتی که شاید معیار مناسبی برای انتخاب همسر باشد اما کافی نیست.
 
قهاری درخصوص یک انتخاب مناسب گفت:برای یک انتخاب مناسب باید به درون و سیرت انسان ها توجه کرد، در واقع توجه کنیم که فرد مورد نظرمان دیدگاهش، باور، عقاید، انتظار، نگاهش در زندگی زناشویی چیست؟ آیا از خویشتن داری برخوردار است؟ قادر به کنترل خود است؟ درک درستی از زندگی زناشویی خویش دارد؟ همراه خوبی در زندگی است؟ زیرا زندگی زناشویی آغاز  زندگی جدید و وارد شدن به مرحله ی تکامل تری است.
 
وی تصریح نمود:اگر با فردی قبل یا بعد از ازدواجش برخورد کنید، متوجه خواهید شد که درکشان از ازدواج بسیار سطحی و مقطعی می باشد، در واقع بر این تصور هستند که ازدواج یک رویداد خوب اما با تعهدات جدید می باشد.
 
وی در خصوص سن ازدواج خاطر نشان کرد:عده ای سن ازدواج را ملاک قرار میدهند و نظرشان بر این است که دختر بین 22 تا 25و پسر26 و27 سال را پر کرده باشد البته بر صحت این مطلب که پختگی دختر و پسر برای یک انتخاب درست مهم است، واقف هستیم.
 
 
انتهای پیام/



Copy Right 2015 Artmis.ORG