1403/02/06 06:50


102   14840
تاریخ انتشار: 1394/10/15 10:10
تنها راه تشویق جوانان
مدیرکل فرهنگی دانشگاه مفید قم گفت: طراحی پوشش جوان پسند و در عین حال اسلامی پیشنهاد خوبی برای ترویج حجاب است.
عاملی مدیرکل فرهنگی دانشگاه مفید قم  گفت: مدل پوشش با تغییر نسل باید همراه و همساز باشد. در آموزه‌های دینی در حوزه پوشش هم برای بانوان و هم برای آقایان مقرراتی وجود دارد که باید به گونه‌ای اجرا شود که هم دستور خدا اجرا گردد و هم با انجام وظایف آحاد جامعه تضادی نداشته باشد.
 
وی افزود: متأسفانه در این مسئله رویکردهای متفاوت و گاه متضادی را می‌بینیم که نه تنها کمکی به اجرای بهتر این مسئله توسط مردم نمی‌کند بلکه بعضی مواقع واکنش و یا استقبال جوانان را هم به دنبال دارد از این رو باید به طور جدی به این موضوع توجه شود.
 
عاملی بیان کرد: حجاب یک مسئله اجتماعی است و تبعات اجتماعی نیز به همراه دارد به همین دلیل است که باید در همه ابعاد به خصوص در دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار گیرد اگر بتوانیم در زمینه حجاب یک پوشش که هم مطابق پوشش مطلوب اسلام است و هم مطابق شیک پوشی که ذائقه نسل جوان است طراحی نماییم در آن صورت به موفقیت رسیده‌ایم و این گونه دیگر نیازی به اجبار جوانان به انتخاب یا عدم انتخاب پوشش خاص نیست و آن ها خود به دلخواه از آن پوشش طراحی شده پیروی می‌کنند.
 
مدیرکل فرهنگی دانشگاه مفید قم اظهار داشت: با توجه به امکاناتی که در اختیار داریم عرضه یک فرم پوششی مشخص جوان طب و اسلامی می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد، هرچند که وضع حفظ حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها و به خصوص دانشگاه‌ها از جامعه بهتر است اما گفتنی است که جوانان ما فراری از حجاب به معنی فرار از دستورات الهی نیستند و آن ها از مدل پوششی که ما برایشان اجبار و الزامی کرده‌ایم فرار می‌کنند و نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند.
 
وی در پایان با اشاره به اقدامات دانشگاه مفید قم در انتخابات خاطرنشان کرد: در مورد انتخابات فعالیت‌های جدی داریم تا علاوه بر مشارکت حداکثری جوانان در انتخابات، امکان انتخاب اصلاح به معنای واقعی کلمه یعنی انتخاب نماینده‌ای که کارآمد، کار بلد و در عین حال مدافع منافع ملی و در واقع به دنبال تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی و به دنبال تأمین منابع ملی کشور باشد فراهم گردد.



Copy Right 2015 Artmis.ORG