آخرين اخبار ايران وجهان
يادداشت سردبير
گزيده هاي اخبار خارجي
ترجمه اين سايت به زبانهاي جهان

تبلیغات


58   15165
تاریخ انتشار: 1394/10/12 12:00
عربستان سعودی 47 نفر از مخالفان خود از جمله روحانی برجسته شیعه این کشور را اعدام کرد.

خبرگزاري ايران داغ www.irandagh.com

عربستان سعودی 47 نفر از مخالفان خود از جمله روحانی برجسته شیعه این کشور را اعدام کرد.
شیخ نمر النمر اعدام شد شبکه العربیه در خبری فوری اعلام کرد وزارت کشور عربستان  از اجرای حکم اعدام 47 نفر از اشخاصی که مدعی شده تروریست هستند، خبر داد.
 
شبکه المیادین نیز در خبری فوری به نقل از وزارت کشور عربستان اعلام کرد شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته شیعه از جمله اعدام شدگان است. وی به اتهام واهی اقدامات تروریستی از سوی عربستان اعدام شد.
 
در بیانیه این وزارتخانه ادعا شده است: بیشتر افرادی که اعدام شده اند، در سلسله حملاتی که القاعده در سالهای 2003 تا 2006 انجام داده، دست داشته اند.  پیشتر ایران به عربستان درباره اعدام شیخ نمر باقر النمر هشدار داده بود.
 
از 47 نفري که وزارت کشور عربستان سعودي از اعدام آنها خبر داد، 45 نفر عربستاني ، يک نفر مصری و يک تن ديگر تبعه چاد است.
 
شبکه المیادین در خبری فوری به نقل از برادر آیت الله نمر اعلام کرد: امیدواریم واکنشها در سطح این حادثه فجیع و دردناک باشد و از اقدامات مسالمت آمیز فراتر نرود.
حکم اعدام آیت الله نمر در آبان 94 در دادگاه تجدید نظر و دادگاه عالی آل سعود تأیید شد و برگه‌ ای به همین منظور به وزارت کشور ارسال شد تا امضای پادشاه برای انجام این حکم از دفتر پادشاهی گرفته شود.
دادگاهی در عربستان در 15 اکتبر  2014 ( 23 مهر 93) با مطرح کردن اتهامات ادعایی "فتنه انگیزی در کشور،" حکم اعدام آیت الله نمر را صادر کرد.
محاکمه این عالم برجسته شیعه بدون حضور رسانه ها و بدون اجازه به وی جهت دفاع از خود، انجام شد.
دادگاه محاکمه آیت الله نمر در مارس 2013 (اسفند 92)  آغاز شد و دادستانی کل عربستان در آن زمان با متهم کردن وی به فتنه انگیزی، اعدام ایشان را خواستار شد. آیت الله نمر در هشتم ژوئیه 2012  (18 تیر 91) به دست نیروهای امنیتی بازداشت شد.
نیروهای امنیتی سعودی قبل از بازداشت شیخ نمر، خودروی او را تعقیب کرده و به سوی وی تیراندازی کردند، که در نتیجه آن، شیخ نمر به شدت مجروح شد.
در پی بازداشت این عالم برجسته شیعه، فعالیتهای اعتراض آمیز گسترده ای در شرق عربستان روی داد و چندین جوان عربستانی نیز در جریان همین اعتراضها به ضرب گلوله نیروهای امنیتی شهید و یا مجروح شدند.
 
 
در حال تکمیل....




ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*