آخرين اخبار ايران وجهان
يادداشت سردبير
گزيده هاي اخبار خارجي
ترجمه اين سايت به زبانهاي جهان

تبلیغات


40667   242
تاریخ انتشار: 1403/02/10 18:30
تاکید و دستور فوری معاون اجرایی رئیس جمهور بر تسریع در عملیات اجرایی و تکمیل طرح آبرسانی سد کوثر به شهر لیکک و حومه

با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور در بهمئی

بررسی مشکلات طرح آبرسانی سد کوثر به شهر لیکک و حومه با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور

تاکید و دستور فوری معاون اجرایی رئیس جمهور  بر تسریع در عملیات اجرایی و تکمیل طرح آبرسانی سد کوثر به شهر لیکک و حومه

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ؛ این طرح تا آبان ماه امسال (1403) به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری ایران؛ معاون اجرایی رئیس جمهوری همزمان با بازدید از عملیات اجرایی طرح آبرسانی سد کوثر به شهر لیکک و حومه بر تسریع در تکمیل و راه اندازی این طرح مهم و برخورداری مردم از نعمت آب آشامیدنی سالم تاکید کرد و گفت: مسئولان و عوامل اجرایی این طرح باید تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم این منطقه بکار گیرند و بهره برداری از این طرح باید در اولویت قرار گیرد.

محسن منصوری با بیان اینکه ، موانع پیشروی این طرح با رایزنی های لازم با مسئولان مربوطه برطرف خواهد شد افزود: یکی از وظایف دولت پیگیری مشکلات مردم و خدمت رسانی به آنها با بهره برداری از طرح های مهم می باشد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید مشکلات طرح های عمرانی و زیربنایی را برای خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم به صورت مستمر پیگیری کنند گفت: با بهره برداری و تکمیل این طرح زمینه اشتغال ، پیشرفت و راه اندازی صنایع مختلف در این شهرستان میسر خواهد شد.

استاندار  کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی مشکلات و موانع در مسیر این طرح از پیگیری و انجام رایزنی های مختلف برای رفع مشکلات این طرح آبرسانی خبر داد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته این طرح تا آبان ماه 1403 تکمیل و به بهره برداری می رسد.

احمدزاده ابراز اُمیدواری کرد که با راه اندازی و تکمیل این طرح صنایع مختلف هم از این نعمت برخوردار شوند و این خدمت و آبرسانی به شهر 27 هزار نفری لیکک و حومه  باعث شکوفایی و توسعه شهرستان شود.

وی با اشاره به گرمسیری بودن شهرستان بهمئی و شرایط اقلیمی از مسئولان و دست اندرکاران طرح خواست تا پایان اجرای این طرح به صورت شبانه روزی و بی وقفه اقدام کنند.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هم با اشاره به اینکه ، با بهره برداری از این طرح آبرسانی، بالغ بر ۸ میلیون ۵۰۰ هزار متر مکعب آب به شهرستان بهمئی انتقال داده می‌شود گفت: طرح آبرسانی از سد کوثر به لیکک و حومه با مسیر انتقال ۵۷ کیلومتری، ظرفیت انتقال ۸.۵ میلیون متر مکعب آب در سال را دارد، ادامه داد: این طرح دارای ۲ ایستگاه پمپاژ و ۴ مخزن ذخیره آب است که با توجه به افزایش جمعیت شهرستان بهمئی، از سال ۱۳۹۰ عملیات اجرایی آن آغاز شد.

آرش مصلح با بهره برداری کامل از این طرح بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهرستان از آب آشامیدنی پایدار و سالم برخوردار می‌شوند و با توجه به رشد شهرستان نزدیک به ۳ میلیون متر مکعب برای تامین آب صنایع و خدمات شهرستان در نظر گرفته شد.

وی گفت: کاهش سطح آب زیرزمینی ناشی از برداشت بیش از ۵/۵ میلیون متر مکعب از منابع استراتژیک آب زیرزمینی شهرستان، نبود کیفیت مطلوب آب شرب چاه‌های موجود، مشکلات تامین آب مورد نیاز صنایع شهرستان و حرکت در مسیر اجرای برنامه‌های پدافند غیر عامل از دیگر عواملی بود که این طرح را در اولویت طرح‌های عمرانی مسئولان قرار داد.

فرماندار بهمئی هم در این بازدی از معاون رئیس جمهور خواست تا مشکلات شهرستان را در حوزه های مختلف پیگیر کنند و با اشاره به اینکه ، پیشرفت کاری طرح انتقال آب از سد کوثر به شهرستان بهمئی بیش از 80 درصد است گفت: علت تاخیرطولانی طرح ، معارضات اجتماعی می باشد با این وجود  دولت ظرف یکسال اخیر بیش از ۳۰۰ میلیاردتومان اعتبار به این طرح تزریق کرد.

علی محمدی افزود: این حجم آب برای جمعیتی به میزان ۸۵ هزار نفر یعنی ۲ برابر جمعیت بهمئی است و تا ۳۰ سال آینده نیاز این شهرستان به آب شرب را تامین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ، این طرح نیاز آبی ۸۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان را تا ۳۰ سال آینده تامین می‌کند گفت: طرح انتقال آب از سد کوثر به شهرستان بهمئی شامل ۷۰ کیلومتر خط انتقال ۲ ایستگاه پمپاژ و ۳ مخزن آب است که سالانه ۸ میلیون متر مکعب آب را به شهرستان بهمئی انتقال می‌دهد.

 مسلم مختاری امیرالمومنین خبرنگار

 

 





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*