آخرين اخبار ايران وجهان
يادداشت سردبير
گزيده هاي اخبار خارجي
ترجمه اين سايت به زبانهاي جهان

تبلیغات


40666   1016
تاریخ انتشار: 1401/10/15 10:33
۱۰ تیم امدادی و عملیاتی از ظهر امروز برای مدیریت حوادث احتمالی بارندگی های شدید در شهرستان بهمئی آماده باش هستند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد ؛ فرماندار بهمئی  در جلسه مدیریت بحران این شهرستان گفت: بر اساس گزارشهای  هواشناسی، با ورود سامانه فعال بارشی از امروز به جو استان ، بارندگی ها  شدت می گیرد که برای مدیریت حوادث احتمالی ناشی از این بارشها، ۱۰  تیم امدادی در بهمئی آماده باش هستند.

 

علی محمدی افزود: این تیم ها متشکل از دستگاه‌های مختلف اعم از فرمانداری ، هلال احمر، اورژانس، نیروهای پلیس ، شهرداری ، اُمور عشایر ، راهداری و  دیگر نهادهای شهرستان از ظهر امروز تا صبح جمعه در حال آماده باش کامل هستند تا خسارت های احتمالی در شهرستان را مدیریت کنند.

 

وی با بیان اینکه ، با توجه به رگباری بودن بارش ها و احتمال وقوع رواناب و سیلابی شدن مسیل ها مردم به اخطاریه های هواشناسی توجه کنند عنوان کرد: درپی ورود این سامانه بارشی، هشدار هواشناسی صادر شده است و کلیه دستگاههای ستاد مدیریت بحران  شهرستان آمادگی لازم با هرگونه شرایط بحرانی دارند.

 

فرماندار  بهمئی اضافه کرد: آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و اختلال در تردد بویژه در گذرگاه‌های کوهستانی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی به ویژه گاز از مخاطرات احتمالی این سامانه است.

 

وی اضافه کرد: انجام اقدامات بازدارنده و فوری از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه ها برای ساکنین مناطق تحت تاثیر خصوصا کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه ها از جمله الزامات است.

وی گفت: بر ساکن نشدن و توقف نکردن در بستر و حریم رودخانه ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی و پهنه های آبی و همچنین خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها تاکید می شود.

 

علی محمدی افزود: لایروبی رودخانه‌ها، کانال‌ها، پل‌ها و همچنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و جاده های برون شهری مورد تاکید است.

 

فرماندار شهرستان بهمئی اضافه کرد: خودداری از سفرهای غیرضروری در جادهای کوهستانی و دامنه های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و پیش بینی مکانهای امن جهت اسکان موقت (تا رفع شرایط اضطراری) ضرورت دارد.

 

وی در پایان ایجاد هماهنگی بین نیروی انتظامی، دستگاه‌های امدادی، ایمنی، خدماتی و نیروهای مردمی را از اهم امور دانست.

 

وی بر پیش بینی مکانهای امن جهت اسکان موقت (تا رفع شرایط اضطراری)، حفظ آمادگی مراکز درمانی و پایگاههای امدادی، حفظ آمادگی شرکت های خدماتی (آب و فاضلاب شهری و روستایی؛ برق؛ گاز؛ تلفن همراه و ثابت؛ آب منطقه ای و برحضور مدیران در محل کار و حفظ آمادگی مدیریت بحران شهرستان وشهرداری تاکید کرد.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*