آخرين اخبار ايران وجهان
يادداشت سردبير
گزيده هاي اخبار خارجي
ترجمه اين سايت به زبانهاي جهان

تبلیغات


40657   6400
تاریخ انتشار: 1396/03/26 20:44
«دورهمی» ضیافتی هنرمندانه در رسانه ملی
برنامه «دورهمی» با داشتن پیام هایی اخلاقی و دغدغه های اجتماعی در بخش های نمایشی و استند آپ کمدی نمونه موفق یک برنامه تلویزیونی است.
به گزارش خبرگزاري ايرانيان  www.iraniean.com؛ بدون شک برنامه «دورهمی» یکی از پرمخاطب ترین و محبوب ترین برنامه های رسانه ملی به حساب می آید. گستردگی طیف مخاطبانش به اندازه ای است که از کودک تا کهن سال از دیدنش لذت می برند و مهران مدیری یک بار دیگر نشان داد که مخاطبان خود را خوب می شناسد و می داند در چه زمانی چه برنامه ای را روانه آنتن کند.
 
«دورهمی» که از واپسین روزهای اسفند 94 مهمان شبکه نسیم شد از نظر فرم، اثری متفاوت به حساب می آید و ساختار بدیعش در حوزه برنامه سازی، آن را به یک اثر قابل دفاع تبدیل کرده است.
 
در هر برنامه موضوعی که دغدغه جامعه مدرن به حساب می آید به عنوان محور اصلی مطرح می شود و بخش نمایشی،استند آپ کمدی و گفتگوی مجری با میهمان حول آن موضوع پیش می رود و ابعاد مختلف یک مسئله اجتماعی،اقتصادی، اخلاقی و... به زبان طنز به چالش کشیده می شود.
 
کیفیت بالای بخش های مختلف این برنامه هم در نوع خود قابل قدردانی است. از بخش نمایشی که با بازی درست و به اندازه سیامک انصاری و سروش جمشیدی خوش درخشیده است تا استند آپ کمدی های حرفه ای مهران مدیری که با بیان حرف هایی جدی به زبان طنز مخاطبان را به تأمل وا می دارد.
 
قسمت گفتگوی «دورهمی» هم به دلیل سؤال های متفاوت، آگاهی و ارتباط مهران مدیری با میهمانانش و میهمانانی که به جز تعدادی محدود از بهترین های حوزه های مختلف هستند از سایر گفتگوهای دو نفره معمول، جذاب تر است.
 
اتفاقی که به دورهمی شکلی وی‍ژه داده است حضور حدود 300 نفر در استودیو و مشارکت مستقیم مردم در برنامه به حساب می آید. مردم در دورهمی حرف های دل خود را با بیانی متفاوت می شنوند و از این برنامه تأثیر می گیرند.
 
البته عده ای به کپی بودن این برنامه و برخی از صحبت هایی که در آن می شود نقد هایی داشتند که با گذشت زمان کم رنگ شد.
 
در کل می توان گفت دورهمی یک برنامه همه جانبه و دغدغه مند است که برای مخاطبانش خنده هایی حکیمانه به ارمغان می آورد و آنها را به تفکر وا می دارد. مهران مدیری که در ارائه سریال ها و برنامه های کمدی صاحب سبک و مؤلف است یک دورهمی هنرمندانه را به مخاطبان قاب جادویی هدیه داد و سبک و سیاق این برنامه می تواند الگوی خوبی برای سایر برنامه های تلویزیون باشد.




ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*