آخرين اخبار ايران وجهان
يادداشت سردبير
گزيده هاي اخبار خارجي
ترجمه اين سايت به زبانهاي جهان

تبلیغات


30651   6450
تاریخ انتشار: 1396/03/22 01:02
+ عكس

خبرگزاري ايرانيان www.iraniean.com

این دختر بچه لب و چانه ندارد!

دارینا اپنگلر یک دختر بچه ۳ ساله روسی است که بدون لب و چانه که در سیبری به دنیا آمده و به دلیل بیماری‌ای که دارد صورتش همیشه خون‌آلود است.

پیش‌داوری‌ها و واکنش‌های منفی درباره این کودک به حدی شدید بوده که اقوام و دوستان، ارتباطشان را با این خانواده محدود یا قطع کرده‌اند.

  جراحان در تلاشند تا صورت «دارینا اپنگلر»، این دختر بچه سه ساله را بازسازی کنند.

  پیشتر، اقوام این خانواده به پلیس اطلاع داده بودند که پدر و مادرش، دهان فرزندشان را مورد آسیب قرار داده‌اند، اما این زوج با مراجعه به اداره پلیس مجبور به ارائه برخی توضیحات شدند.

 آنها به پلیس گفتند که «دارینا» فاقد لب است و دهان او به طور مداوم باز و خون‌آلود باقی می‌ماند. پدر و مادر این دختر، او را همه جا با خود می‌برند و در برابر بی‌مهری‌های اطرافیان همچنان مقاومت کرده‌اند.

 

به دلیل وضعیت جسمی خاصی که دارینا دارد، او امکان حضور در مهدکودک را نیز نیافته و در عوض، خدمات اجتماعی، دو معلم را به منزل والدینش می‌فرستند تا به او آموزش دهند.

 دارینا عاشق آواز خواندن است و این معلم‌ها اصول اولیه را به او می‌آموزند. او دختری اجتماعی است و با این که اسباب‌بازی‌های فراوانی دارد، گفته است که هیچ چیز جای دوست را برای او نمی‌گیرد.

 مادر دارینا می‌گوید: هنگامی که او تازه متولد شده و در سن هفت ماهگی بود، ناگهان بیهوش می‌شد. پزشکان بعد از آزمایش‌های مختلف دریافتند که مشکلی وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد. هنگام تولد دارینا، پزشکان او را باندپیچی کرده بودند و جلوی ملاقات پدر و مادرش را گرفته بودند. آنها از این زوج خواسته بودند که به دلیل ناهنجاری خاصی که وجود داشت، فرزندشان را ر‌ها کنند، اما والدین دارینا این پیشنهاد را نپذیرفتند.

 

 پزشکان معتقدند که این مشکل دارینا به دنبال ایجاد ۸ جهش ژنتیک در بدن او اتفاق افتاده است. هر چه این دختر بزرگ‌تر می‌شود، پزشکان در درمان او ناتوان‌تر می‌شوند. والدین او به دنبال تأمین منابع مالی برای درمان دارینا در مسکو هستند و باید هر ۲ سال یکبار عمل جراحی مهم روی او انجام شود.

 اولین جراحی با موفقیت روی این دختر صورت گرفته و جراحان توانسته‌اند دهان او را کوچک‌تر کنند، اما اکنون جراحان در نظر دارند برای او لب بسازند و استخوان و ماهیچه‌ای نیز برای ناحیه چانه در نظر بگیرند. وضعیت دارینا بسیار خطرناک است و خونریزی‌هایی که به طور مداوم ادامه دارد ممکن است به قیمت جان او تمام شود.





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*