آخرين اخبار ايران وجهان
يادداشت سردبير
گزيده هاي اخبار خارجي
ترجمه اين سايت به زبانهاي جهان

تبلیغات


30646   6248
تاریخ انتشار: 1396/03/22 00:30
اهمیت داشتن دام برای ادامه حیات مردم

خبرگزاري ايرانيان www.iraniean.com

وادار شدن دختران به ازدواج اجباری در ازای معاوضه با احشام! – گوناگون

به گزارش خبرگزاري ايرانيان www.iraniean.com  ، سودان جنوبی جوانترین کشور جهان است که استقلال خود را در سال ۲۰۱۱ از سودان اعلام کرد؛ اما تشدید درگیری‌های داخلی و رویارویی با قحطی کم‌سابقه در این کشور، وضع معیشت مردم را به شدت در معرض تهدید قرار داده است.

 زندگی قبایل سودان جنوبی بر پایه کشاورزی استوار و خشکسالی شدید در این کشور به محصولات کشاورزی صدمات زیادی وارد کرده است. اهمیت داشتن دام برای ادامه حیات مردم به اندازه‌ای است که آن‌ها حاضر هستند دختران کم سن خود را در ازای دریافت احشام به ازدواج اجباری دیگر مردان قبیله درآورند. «ربکا آموک» یکی از این دختران است که در ۱۵ سالگی و در ازای دریافت ۱۵ راس گاو به ازدواج مردی ۲۵ ساله درآمد.

 احشام و طیور همه زندگی مردم سودان جنوبی به حساب می‌آیند. آمارهای سازمان ملل نشان می‌دهد ۵۲ درصد از دختران سودان جنوبی پیش از رسیدن به ۱۸ سالگی، تن به ازدواج می‌دهند؛ اما اخیرا این آمار نسبت به گذشته بدتر نیز شده است.

 

 سودان جنوبی از زمان اعلام استقلال همواره شاهد اعتراضات شدید ضددولتی و اختلافات قبیله‌ای بوده است. خشکسالی در این کشور، ۱۰۰ هزار نفر را با قحطی و یک میلیون نفر را در معرض قحطی قرار داده است. این درحالیست که جمعیت این کشور نفت‌خیز کمی بیشتر از ۸ میلیون نفر است.

 با وجود نفت‌خیز بودن سودان جنوبی، این کشور یکی از فقیرترین مناطق جنگ‌زده جهان محسوب می‌شود که به دلیل سال‌ها نزاع، تبعیض و درگیری‌های قبیله‌ای، و ادامه اعتراضات بر ضد دولت مرکزی سودان، به ویرانی کشیده شد.





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*