آخرين اخبار ايران وجهان
يادداشت سردبير
گزيده هاي اخبار خارجي
ترجمه اين سايت به زبانهاي جهان

تبلیغات


20626   7429
تاریخ انتشار: 1395/03/15 12:49
خبرگزاري ايران داغ
مادر و دختر ایزدی پس از فرار از دست تروریست های داعش حقایق هولناکی را افشا کردند.
 شماری زیادی از غیرنظامیان اعم از زنان و مردان و دختران قربانی وحشیگری و تجاوزگری گروه تروریستی داعش شده اند که یکی از آنها عایشه دختر خردسال ایزدی است.
 
بر این اساس، عایشه دختر خردسال ایزدی یکی دیگر از قربانیان وحشیگری گروه تروریستی داعش است. او به همراه با مادر و بردار شیرخوارش بعد از تحمل مشقت و درد و رنج زیادی توانست از دست این گروه تروریستی فرار کند و به خارج از سرزمین تحت کنترل داعش برود.
 
 
بی بی سی در گزارشی که از این دختر تهیه کرده است، می نویسد: درحالی عایشه به آرامی با موهای بافته شده خود در لابلای انگشت هایش بازی می کند؛ تلاش می کنیم که با او گفت وگو کنیم...
 
وقتی این دختر خردسال ایزدی از سوی داعش ربوده شده بود، عناصر این گروه از او خواسته بودند که مواد اولیه ساخت بمب را با هم ترکیب کند.
 
مادرش "دیلین" در حالی که پسر شیرخواره اش را در بغل گرفته است، می گوید دخترم می تواند حرف بزند اما الان از غریبه ها می ترسد.
 
دیلین مادر عایشه می گوید: «کارگاه ساخت بمب ها در انباری ساختمانی بود که ما در آن زندگی می کردیم. دخترم را از ساعت پنج عصر تا یک بامداد برای این کار می بردند».
 
عایشه آن موقع فقط شش سال داشت و داعشی ها تهدید می کرد که اگر خواست های آنها را اجرا نکند، او را خواهند کشت.
 
در نهایت عایشه زبان باز می کند و گوید: «جایی بودیم که لباس سیاه به تن ما می کردند. یک ماده سفید رنگ و شکر و چند پودر بود. ما آن ها را با ترازو وزن و سپس گرم می کردیم و بعد از آن بمب را آماده می کردیم".
 
بعد از آن، عناصر داعش می آمدند و سیم ها را سرجایش می گذاشتند تا بمب کاملا آماده شود.
به گفته خبرنگار "سی ان ان"، اعضای این خانواده ایزدی یکی از هزاران تنی هستند که داعش آنان را ربوده است.
 
به گفته دیلین، آخری باری که همسرش را دیده است، وقتی بود که دستش را تکان می داد و از آنها دور می شد.
 
به گفته این خبرنگار، دیلین بیعت کرد و هدف تجاوز مداوم قرار گرفت. او به خاطر زندگی فرزندانش هم که شده بود، مقاومت کرد.
 
اما دیلین می دانست که باید قبل از اینکه عایشه به سن قانونی برسد و داعش او را مناسب ازدواج تشخیص دهد، از دست این گروه فرار کند.
 
در نهایت امر، فرد داعشی که مسئول آنها بود، برای اجرای عملیات می رود و همین امر فرصتی به دیلین می دهد تا با یکی از نزدیکانش که ربوده شدگان ایزدی را از مناطق تحت کنترل داعش به بیرون قاچاق می کند، تماس بگیرد.
 
دیلین می گوید: از عبدالله خواهش کردم که سریع باشد و ما را قبل از اینکه دخترم به سن هشت سالگی برسد، نجات دهد زیرا او را با خود خواهند برد.
 
وی گفت: امیدوار است که عایشه فراموش کند که روزی از سوی داعش به بردگی برده شده بود و معنای خوشبختی را بار دیگر بچشد.. اما درخصوص خودم کار از کار گذشته است.
 
دیلین در پایان می گوید: همیشه به همسرم فکر می کنم. درک می کنم که همواره پیش من نیست لذا نمی تونم انچه به سرما امد را فراموش کنم.
 
داعش در حمله به مناطق سکونت ایزدی ها در شمال عراق بیش از 5000 هزار ایزدی را که غالبا زن و دختر بودند، ربودند. تا کنون حدود 2000 تن از ربوده شدگان از بند داعش رها شده اند.
 
انتهای پیام/




ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*