آخرين اخبار ايران وجهان
يادداشت سردبير
گزيده هاي اخبار خارجي
ترجمه اين سايت به زبانهاي جهان

تبلیغات


20612   6139
تاریخ انتشار: 1395/02/24 12:31
خبرگزاري ايران داغ
افشای موارد گسترده سوء استفاده جنسی از سوری ها در یک اردوگاه آوارگان ترکیه ادعاهای مقامات آنکارا را زیر سوال برده است.

 افشاگری مربوط به مجموعه ای از موارد سوء استفاده جنسی از سوری ها در یک اردوگاه آوارگان در ترکیه که مقامات این کشور آن را اردوگاه الگو معرفی کرده بودند، موجی از خشم و نفرت را  به وجود آورده است.

خبرگزاری دوغان ترکیه گزارش داد: یکی از ماموران نظافت اردوگاه نیزیپ واقع در استان غازی انتپ (جنوب شرقی) در نزدیکی مرز ترکیه متهم است که به دست کم هشت  سوری در سال گذشته تجاوز کرده است.

سازمان دولتی مسئول مدیریت اوضاع غیرمترقبه که مدیریت این اردوگاه چادری را برعهده دارد در بیانیه ای اعلام کرد « از نزدیک این اوضاع را پیگری می کند.» این اردوگاه پذیرای 10 هزار و 800 آواره سوری است.

شمار زیادی از سران اروپایی از جمله آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و دونالد توسک رئیس شورای  اروپا ماه گذشته از اردوگاه کانتینری نزدیک اردوگاه نیزیپ 2 دیدار کرده بودند.


توسک در آن هنگام از اقدامات دولت ترکیه تجلیل و آن را « بهترین الگو » برای جهان درخصوص شیوه برخورد با آوارگان خوانده بود.

حزب جمهوریخواه خلق خواستار آغاز تحقیق پارلمانی در این باره شد و ولی آق بابا  معاون دبیر کل این حزب اعلام کرد این حزب جمعه قرار است هیاتی به اردوگاه نزیپ اعزام کند.

 به نوشته روزنامه بیرگوم ،‌این مامور نظافت که سپتامبر بازداشت شد مظنون به تجاوز به 30 نفر است اما اغلب خانواده ها از ترس اخراج شدن هیچ شکایتی نکرده اند. دادستان برای این فرد درخواست 289 سال زندان کرده است.

بنابر اعلام خبرگزاری دوغان، او متهم است قربانیان احتمالی خود را به داخل دستشویی ها کشانده است و در مقابل پرداخت مبلغی پول بین یک ونیم تا پنج لیره ترکیه  ( نیم سنت تا یک و نیم یورو) به آنان تجاوز کرده است.

این خبرگزاری اعلام کرد سازمان مسئول مدیریت اوضاع غیرمترقبه ترکیه تدابیری را برای پیشگیری از حوادث جدید از این نوع اتخاذ کرده است. این منبع درباره این تدابیر توضیح بیشتری نداد.

ترکیه به طور رسمی میزبان سه میلیون آواره از جمله دو میلیون و 700 هزار آواره سوری است که سه چهارم آنها در خارج از اردوگاه ها زندگی می کنند.

انتهای پیام/




ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*