آخرين اخبار ايران وجهان
يادداشت سردبير
گزيده هاي اخبار خارجي
ترجمه اين سايت به زبانهاي جهان

تبلیغات


20607   5519
تاریخ انتشار: 1395/02/17 11:54
خبرگزاري ايران داغ
پسربچه‌ای چینی حدود 4 ماه پیش با 15 انگشتِ دست و 16 انگشتِ پا در شهر پینگجیانگ متولد شد.
به نقل از  پرس تی وی، هُنگ هُنگ، پسربچه‌ای چینی حدود 4 ماه پیش با 15 انگشتِ دست و 16 انگشتِ پا در شهر پینگجیانگ در استان هونان متولد شد. هر دست این پسربچه دو کف دارد و البته خبری از شستِ دست‌ها نیز نیست. به تشخیص پزشکان، هنگ هنگ مبتلا به بیماری مادرزادی پُرانگشتی یا پلی‌داکتیلی است.
 
 
پُرانگشتی یکی از شایع‌ترین بیماری‌‎های مادرزادی است و بر اساس تحقیقات جدید به طور میانگین در هر هزار نوزاد متولد شده، دست‌کم یک نوزاد مبتلا به آن است. پلی‌داکتیلی به شکل‌های گوناگونی ظاهر می‌شود. ممکن است این بیماری با دیگر ناهنجاری‌های مادرزادی مانند بیماری‌های قلبی و خونی نیز همراه باشد. همچنین پُرانگشتی، بیماری ژنتیکی است و معمولاً از نسلی به نسل بعد منتقل می‌شود. مادر هنگ هنگ نیز مبتلا به پلی‌داکتیلی است و در هر دست و پایش 6 انگشت دارد.
 
به گفته پزشکانِ معالج هنگ هنگ، عمل جراحی وی پیچیده‌تر از عمل‌های معمول خواهد بود، چرا که با توجه به شرایط این پسربچه، نه تنها انگشتان اضافی باید حذف شوند، بلکه باید دو شست نیز برای دست‌های وی ایجاد شود.
 
Hong Hong's mother shows her son's feet. The infant was born with 16 toes.
 
به طور معمول انگشت‎های اضافیِ نوزاد با جراحی برداشته می‌شوند و پدر و مادر هنگ هنگ نیز به دنبال جمع‌آوری هزینه عمل حیاتی این کودک هستند. پدر هنگ هنگ می‌گوید، درمان پسرش حدود 200 هزار یوان چینی (حدود 30 هزار دلار) هزینه دارد. به گزارش شبکه خبری سی.ان.ان به نقل از زو چنگلین، پدر این پسربچه، هنگ هنگ هنوز به سن مناسب برای عمل جراحی نرسیده است.
 
 
انتهای پیام/
 




ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*