آخرين اخبار ايران وجهان
يادداشت سردبير
گزيده هاي اخبار خارجي
ترجمه اين سايت به زبانهاي جهان

تبلیغات


117   8901
تاریخ انتشار: 1394/10/18 12:32
ارتش نیجریه اقدام به آتش ‌زدن منزل شیخ زکزاکی کرده و از خارج شدن افرادی که در منزل بوده‌اند جلوگیری کرده است.
حامیان رهبر جنبش اسلامی نیجریه که در تلاش برای ممانعت از ورود نیروهای نظامی بوده و دور وی حلقه انسانی تشکیل داده بودند نتوانستند از منزل خارج شوند و پس از به آتش کشیده شدن منزل دچار سوختگی‌ شدید شدند.
 ابعاد تازه‌ای از حمله ماه گذشته ارتش نیجریه به حسینیه بقیة‌الله(عج) و منزل «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه که به دستور وهابیون سعودی صورت گرفت منتشر شد.
براساس گزارش منابع محلی، نیروهای ارتش نیجریه پس از حمله به منزل شیخ زکزاکی در منطقه گیلسو شهر زاریا اقدام به تیراندازی به سمت حاضران در خانه شیخ کردند که بر اثر این تیراندازی‌ها شمار زیادی شهید و زخمی شدند.
 
به گفته شاهدان، حامیان شیخ زکزاکی که در تلاش برای ممانعت از ورود نیروهای نظامی بوده و دور وی حلقه انسانی تشکیل داده بودند نتوانستند از منزل خارج شوند و پس از به آتش کشیده شدن منزل دچار سوختگی‌ شدید شده و دهها تن شهید و زخمی شدند.
 
گزارش شده که ارتش نیجریه اقدام به آتش ‌زدن منزل شیخ زکزاکی کرده و از خارج شدن افرادی که در منزل بوده‌اند جلوگیری کرده است. با تخریب بخش زیادی از خانه، شماری از افراد همراه شیخ را کشته و زخمی و شیخ زکزاکی سرانجام بازداشت شد.
 
در جریان دستگیری شیخ زکزاکی چند نفری که سعی داشتند از او محافظت کنند از جمله یکی از رهبران جنبش اسلامی نیجریه و سخنگوی این جنبش و همچنین سه پسر شیخ زکزاکی به شهادت رسیدند.
 
طبق آخرین اخبار منتشر شده شیخ ابراهیم زکزاکی از سوی دادگاهی در نیجریه به «توطئه جنایی و تحریک اغتشاشات عمومی» متهم شده است.
 
شیخ زکزاکی و چند تن از پیروان او در این دادگاه حاضر و سپس به بازداشتگاه بازگردانده شدند. اما در گزارش‌ها به این موضوع اشاره نشده است که آیا دادگاه دفاعیه شیخ زکزاکی را پذیرفت یا این که او وکیل داشت.
 
ارتش نیجریه مدعی شده که شیعیان زاریا قصد داشتند که راه کاروان ارتش را سد و رئیس ستاد مشترک ارتش را به قتل برسانند ادعایی که شیخ ابراهیم موسی سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه آن را رد کرده و گفته است آنچه ارتش علیه ما می‌گوید مبنی بر اینکه ما قصد داشتیم راههای منتهی به حسینیه را ببندیم، کاملا اشتباه است. درواقع راههای منتهی به حسینیه کاملا توسط نیروهای ارتش محاصره شده بود و نظامیان به سمت مردم مسلمان در خیابان و حسینیه تیراندازی می‌کردند و درحقیقت سربازان بودند که این جنایت را مرتکب شدند چراکه این حادثه از پیش طراحی شده بود. در حسینیه اسلحه نبود و هیچ دلیلی وجود نداشت که مسلمانان، که مشغول برگزاری مراسم مذهبی بودند، به سربازان حمله کنند. این ادعاها همه بهانه هستند. چه دلیلی دارد که شیعیان تصمیم به قتل فرمانده ستاد مشترک ارتش داشته باشند؟ این اتهام واقعا مسخره است. آنچه ارتش انجام داد نقض آشکار قوانین اسلامی، بین المللی و حتی قوانین نیجریه است.
 
    
 
هشدار: 
تصاویر مجروحان این حمله ناجوانمردانه که در زیر منتشر شده است، ممکن است برای شما ناراحت کننده باشد.
 
وضع وخیم شیعیان بازمانده شنبه سیاه نیجریه +تصاویر(۱۸+)
 
 
وضع وخیم شیعیان بازمانده شنبه سیاه نیجریه +تصاویر(۱۸+)
 
 
وضع وخیم شیعیان بازمانده شنبه سیاه نیجریه +تصاویر(۱۸+)
 
 
وضع وخیم شیعیان بازمانده شنبه سیاه نیجریه +تصاویر(۱۸+)
 
 
وضع وخیم شیعیان بازمانده شنبه سیاه نیجریه +تصاویر(۱۸+)
 




ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*