آخرين اخبار ايران وجهان
يادداشت سردبير
گزيده هاي اخبار خارجي
ترجمه اين سايت به زبانهاي جهان

تبلیغات


10581   5889
تاریخ انتشار: 1395/01/21 11:39
صداوسیما/ باشگاه خبرنگاران
پلیس های زن مکزیکی به بازرسی های "جذابیت" نیروهای پلیس این کشور اعتراض کردند.
 نیروهای زن پلیس مکزیک در شهر "کرتارو"، شکایاتی را ثبت کرده اند که در آن ها به بازرسی "جذابیت" از سوی پلیس این شهر اشاره شده است. 
 
دو نفر از ماموران پلیس به کمیسیون حقوق بشر مکزیک شکایت کرده اند و اظهار کرده اند نیروی پلیس شهر کرتارو برای ماموران منطقه ای گردشگری در شهر، بازرسی "جذابیت" انجام داده است.
 
این اتهامات پس از اعتصاب نیروهای پلیس و با درخواست استعفای رئیس پلیس، عمومی شده است.
 
گفته شده که ماموران ارشد پلیس، درباره ظاهر و وزن نیروهای پلیس زن نظر می دادند. یکی از ماموران پلیس در این باره گفت: "من تمرین کرده ام تا یک پلیس باشم و نه یک مدل."
 
شهردار جدید این شهر سال گذشته پس از انتخاب ژنرال بازنشسته ارتشی به عنوان رئیس پلیس، باعث به وجود آمدن تغییرات بسیاری در نیروهای پلیس شهر شد. "هیدالگو ادی" پیشتر در منطقه "آگوئاسکالینتس" مسئولیت مشابهی را بر عهده داشت و در آن جا نیز واحدی از نیروهای پلیس زن بر اساس جذابیت تشکیل داده بود.
 
این طرح در سال 2013 با عکس رئیس جمهور در کنار این نیروها شهرت کشوری پیدا کرد. تحلیلگران اظهار کردند که این طرح هیچ تغییری در امنیت ایجاد نکرده و سال گذشته در نهایت به کلی کنار گذاشته شد. 
 
با این حال منطقه های مختلف دیگری در مکزیک این طرح را اجرا کرده اند. در همین حال کمیسیون حقوق بشر اظهار کرده است سطح اتهامات آزار و اذیت جنسی در داخل نیروی پلیس افزایش یافته است.
 
سخنگوی پلیس کرتارو، وجود طرحی برای تشکیل نیروی ویژه زنان را رد کرد و در خصوص اتهامات آزار و اذیت اظهار نظر نکرد.
 
 
 
 
انتهای پیام/




ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*