آخرين اخبار ايران وجهان
يادداشت سردبير
گزيده هاي اخبار خارجي
ترجمه اين سايت به زبانهاي جهان

تبلیغات


10552   6315
تاریخ انتشار: 1394/12/23 14:07
خبرگزاري ايران داغ
یک بانوی ورزشکار و گروهش به زنان مسلمان در شهر نیویورک اصول دفاع شخصی را آموزش می‌دهند تا در صورت حملۀ اسلام‌ستیزانۀ یک فرد، بتوانند از خود دفاع کنند.
با توجه به افزایش جرائم ناشی از نفرت نسبت به مسلمانان در آمریکا یک گروه در حال آموزش اصول دفاع شخصی به زنان محجبۀ مسلمان در این کشور است.
 
«رانا عبدالحمید» که در سبک شوتوکانِ رشتۀ ورزشیِ کاراته کمربند مشکی دارد، بنیان‌گذار ابتکار توانمندسازی زنان مسلمان است.
 
این ورزشکار و گروهش به زنان مسلمان در شهر نیویورک اصول دفاع شخصی را آموزش می‌دهند تا در صورت حملۀ اسلام‌ستیزانۀ یک فرد، بتوانند از خود دفاع کنند.
 
آموزش دفاع شخصی به زنان مسلمان در آمریکا + عکس
 
عبدالحمید دربارۀ این طرح ابتکاری می‌گوید: آن‌ها (زنان مسلمان) اکنون در جامعه ابزار بیشتری دارند... اکنون آن‌ها در صورتی که با خشونت روبرو شوند می‌توانند میان گریختن از مهلکه یا استفاده از مهارت‌های خود برای دفاع، یکی را انتخاب کنند.
 
وی همچنین در خصوص شرایط سخت زنان محجبۀ مسلمان در آمریکا گفت: زنان مسلمان احساس می‌کنند که مردم به آن‌ها خیره شده‎اند. آن‌ها احساس خجالت می‌کنند... آن‌‎ها خود را همچون یک هدف در حال حرکت می‌بینند که هر لحظه ممکن است مورد حمله قرار بگیرند.
 
پس از تیراندازی مرگبار یک زوج مرتبط با گروه تروریستی داعش در تاریخ ۱۱ آذر در یک مرکز نگهداری از معلولان در منطقۀ سن برناردینو در جنوب ایالت کالیفرنیا در آمریکا که ۱۴ کشته به جا گذاشت، جرائم ناشی از اسلام‌هراسی به شدت افزایش یافت.
 
آموزش دفاع شخصی به زنان مسلمان در آمریکا + عکس
 
همگام با افزایش جرائم ناشی از نفرت در آمریکا، «دونالد ترامپ» نامزد جنجالی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا نیز خواستار ممنوعیت کامل ورود مسلمانان به این کشور شد.
 
این نامزد انتخاباتی که پیشتاز نظرسنجی‌ها و انتخابات مقدماتی در ۱۴ ایالت آمریکا است، هفتۀ گذشته نیز در ادعایی غیرمعقول اعلام کرد مسلمانان از آمریکایی‌ها متنفر هستند.
 
پیش‌تر شورای روابط اسلامی– امریکایی در آذر ماه سال جاری اعلام کرد از زمان حملات پاریس در ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان) گزارش‌هایی از افزایش شدید جرائم ناشی از تنفر علیه مسلمانان دریافت کرده است.
انتهای پیام/




ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*