آخرين اخبار ايران وجهان
يادداشت سردبير
گزيده هاي اخبار خارجي
ترجمه اين سايت به زبانهاي جهان

تبلیغات


10521   7770
تاریخ انتشار: 1394/12/17 08:02
خبرگزاري ايران داغ

مصاحبه شغلی چیز جالبی است. در حالی که افراد مشتاقانه به دنبال شغل‌های مورد علاقه‌شان هستند، هنگام مصاحبه با مصاحبه‌کنندگان سخت‌گیربه شدت استرس دارند.

خداروشکر هنوز روسای عاقلی هستند که با اینکه سوالات سختی از افراد می‌پرسند آن‌ها را با سوالاتشان آزار نمی‌دهند. از طرفی کاندیدهای شغل‌ها داستان دیگری دارند. لزوما کسی که رزومه خیلی خوبی دارد ضمانت نمی‌کند که برای شغلی خاص مناسب باشد.

در اینجا در مورد اتفاقات جالبی که هنگام مصاحبه رخ داده می‌خوانیم.

1.    حمایت روحی: همه ما می‌دانیم هنگام مصاحبه شغلی همه افراد باید به تنهایی وارد اتاق شوند. این یکی از شرایطی است که شما نمی‌توانید با والدین یا دوستتان وارد اتاق شوید. اما با حیوان خانگی‌تان چطور؟ آقایی برای ورود به اتاق مصاحبه کیف بزرگی را همراه خود برد. مدیر مجموعه هم که بسیار از وجود آن کیف تعجب کرده و کنجکاو شده بود طولی نکشید که با پارس سگ پاسخ سوالش را یافت.

اتفاقات جالب در مصاحبه‌های شغلی

2.    بچه ننه: بعضی مواقع خود فرد به تنهایی مصاحبه‌اش را خراب نمی‌کند. فردی در یک مصاحبه تلفنی از مادرش خواست تا جواب سوالات را به او بگوید. مشکل اینجا بود که رئیس عزیز صدای مادر آن فرد را هم می‌شنید. اما وقتی رئیس این موضوع را پیش کشید پسرک به کلی موضوع را انکار کرد و با پافشاری رئیس پسر کنترلش را از دست داد و تلفن را قطع کرد.

اتفاقات جالب در مصاحبه‌های شغلی

3. آماده باش: خیلی خوب است که برای مصاحبه شغلی کاملا آماده باشیم. در این شرایط فکر خوبی است که خودکاری داشته باشیم تا در صورت لزوم برای پر کردن فرمی حداقل یک خودکار داشته باشیم. اما داشتن 50 خودکار کمی زیاده رویست. کاری که فرد مصاحبه شونده انجام داد و به محض ورودش تمام 50 خودکار را روی میز ریخت.

اتفاقات جالب در مصاحبه‌های شغلی

4. صداقت آزار دهنده است: در مصاحبه‌ها بعضی سوالات هستند که تقریبا مطمئن هستیم پرسیده می‌شوند. مانند: بهترین ویژگی شما چیست؟ یا چرا ما باید شما رو استخدام کنیم؟ یا چرا از شغل قبلی‌تان بیرونآمدید؟ پاسخی که یک فرد نه چندان باهوش داد این بود که رئیسش او را عصبانی کرد و او از عصبانیت او را زد.

اتفاقات جالب در مصاحبه‌های شغلی

5.بد موقع‌گی: معمولا افراد برای اینکه آمادگی کامل داشته باشند کتاب‌های زیادی در این مورد می‌خوانند تا پاسخ سوال‌هایی که ممکن است از آن‌ها پرسیده شوند را از قبل آماده کنند. اما فردی که از او در مصاحبه‌اش سوال شد و او جواب را نمی‌دانست به راحتی تلفن همراهش را در آورد و در اینترنت پاسخ آن را جست‌وجو کرد.

اتفاقات جالب در مصاحبه‌های شغلی

انتهای پیام





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*