آخرين اخبار ايران وجهان
يادداشت سردبير
گزيده هاي اخبار خارجي
ترجمه اين سايت به زبانهاي جهان

تبلیغات


10514   7236
تاریخ انتشار: 1394/12/15 19:41
خبرگزاري ايران داغ
دونده نامدار آفریقای جنوبی به دلیل قتل عمد نامزدش باید 15 سال آینده را در زندان به سر برد.

دادگاه عالی آفریقای جنوبی ۴ ماه پیش، پس از بررسی شواهد و مدارک و با شنیدن اظهارات اسکار پسیتوریوس در پرونده قتل نامزدش ریوا استین‌کمپ این دونده را مقصر شناخته و جرم او را قتل عمد تشخیص داد. 

 
ماجرا از این قرار بود که اسکار پسیتوریوس  شب ولنتاین سال 2013  با شلیک چند گلوله در حمام آپارتمانش ریوا استین کمپ، نامزد خود را به قتل رساند. وی مدعی شد نامزد خود را به گمان اینکه او سارق است و قصد دارد به اموالش دستبرد بزند، از پای درآورده است.  وتا پیش از این دادگاه موفق شده بود حکم غیرعمد بودن قتل را از دادگاه گرفته و با ۵ سال حبس خود را از پرونده خلاص کند. پس از یک سال زندان و مدتی حبس خانگی با اعتراض خانواده قربانی، دادگاه عالی در حکم قبلی تجدیدنظر کرد و جرم دونده پاآهنی را قتل عمد دانست.
 
پسیتوریوس که در حال حاضر به قید وثیقه از زندان آزاد و در حبس خانگی است نسبت به این حکم اعتراض کرد اما فرجام‌خواهی او پذیرفته نشده و تکلیف پرونده او بهار سال آینده مشخص خواهد شد. پسیتوریوس قهرمان پارالمپیک است اولین ورزشکاری است که هم در رقابت‌های ورزشی المپیک و هم پارالمپیک شرکت کرده است. 
 
مجازات قتل عمد در قوانین آفریقای جنوبی 15 سال زندان است و به نظر می‌رسد، این دونده سرشناس 15 سال آینده را باید در زندان به سر برد. 
 
انتهای پیام/




ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*