آخرين اخبار ايران وجهان
يادداشت سردبير
گزيده هاي اخبار خارجي
ترجمه اين سايت به زبانهاي جهان

تبلیغات


10451   6581
تاریخ انتشار: 1394/11/28 23:02
در شب تولد فرزندش
مرد اعدامی که با طرح نقشه دو بار توانسته بود از دست ماموران زندان فرار کند، پس از چهار سال زندگی مخفیانه دستگیر شد.
 
 رسیدگی به این پرونده در پی قتل مرد جوانی در یکی از محله‌های بابل در دستور کار پلیس قرار گرفت.
 
ماموران با حضور در محل متوجه شدند پسر 24 ساله‌ای به نام «وحید» با شلیک سلاح شکاری به قتل رسیده است.
 
تحقیقات محلی نشان داد عامل جنایت یکی از دوستان مقتول به نام «حسن» است که پس از جنایت متواری شده است.
 
با شناسایی هویت مقتول، کارآگاهان پلیس آگاهی بابل تجسس برای دستگیری مقتول را آغاز کردند.
 
ماموران پس از سه روز مخفیگاه متهم را حوالی فیروزکوه شناسایی و حسن را دستگیر کردند.
 
متهم پس از انتقال به اداره آگاهی به قتل اعتراف و عنوان کرد به خاطر اختلافات شخصی با مقتول او را کشته است.
 
نخستین فرار
 
متهم به قتل در جریان رسیدگی به پرونده‌اش مدعی شد به جنون مبتلاست و باید سلامت روحی و روانی‌اش بررسی شود.
 
به این ترتیب حسن برای بررسی سلامت روحی و روانی‌اش به پزشکی قانونی منتقل شد که در میانه راه توانست فرار کند، اما دستگیر و پس از محاکمه در شعبه دوم دادگاه کیفری استان مازندران به اعدام محکوم شد.
 
در ادامه حکم قصاص نیز در شعبه 15 دیوان عالی کشور تائید شد و مرد اعدامی که خود را در یک قدمی اجرای حکم قصاص می‌دید، دوباره با طرح بحث جنون خود، خواستار بررسی سلامت روحی و روانی‌اش در کمیسیون پزشکی قانونی تهران شد.
 
دومین فرار
 
«حسن» به تهران منتقل شد که دو نفر از آشنایان او، با طرح نقشه‌ای در سوادکوه مقابل خودروی حامل متهم درگیری ایجاد کرده و موفق شدند او را فراری دهند.
 
تحقیقات برای دستگیری مرد اعدامی ادامه یافت اما این بار ردی از او به دست نیامد. با پیگیری اولیای دم و دستور دادستان مرکز مازندران، پرونده یک ماه قبل برای رسیدگی دوباره به پلیس آگاهی مازندران فرستاده شد.
 
سرهنگ احمدرضا رستمی، رئیس پلیس آگاهی استان مازندران پس از بررسی پرونده آن را برای کشف در اختیار تیمی از کارآگاهان عملیات ویژه قرار داد.
 
ردپای متهم
 
ماموران در ردیابی پرونده متوجه شدند، «حسن» پس از این جنایت به خارج از کشور فرار کرده و بعد از مدتی دوباره به ایران بازگشته و در این مدت در استان‌های گلستان، مازندران و تهران زندگی مخفیانه‌ای داشته است.
 
سردار مسعود جعفری‌نسب، فرمانده انتظامی استان مازندران در این باره به جام‌جم گفت: سه تیم عملیاتی به این سه استان اعزام شده و همزمان تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه قاتل را آغاز کردند. بررسی‌ها نشان داد، این مرد پس از بازگشت به ایران ازدواج کرده است که سرانجام خانه متهم حوالی بابل شناسایی و به طور نامحسوس زیر نظر گرفته شد.
 
وی اضافه کرد: تیم عملیات ویژه پلیس آگاهی دریافتند، بزودی فرزند متهم متولد می‌شود و به احتمال قوی «حسن» برای تولد فرزندش به خانه بازمی‌گردد. به همین دلیل ماموران خانه او را زیرنظر گرفته و عصر روز یکشنبه زمانی که متهم به خانه آمده بود، وی را دستگیر کردند. همسر متهم نیز در تحقیقات گفت از ماجرای قتل باخبر بوده اما نمی‌دانسته شوهرش فراری است.
 

دستگیری قاتل فراری در شب تولد فرزندش


جعفری‌نسب افزود: افرادی که در فراری دادن متهم نیز نقش داشتند، شناسایی و دستگیر شدند. تحقیقات از متهم در پلیس آگاهی ادامه دارد.
 
منتظر قصاص قاتل هستیم
 
برادر مقتول پس از دستگیری قاتل برادرش  گفت: همه چیز برای اجرای حکم قصاص حسن آماده بود که او فرار کرد و در این مدت برای دستگیری او خیلی تلاش کردیم. او دو بار موفق به فرار شد که فرار دومش طولانی شد حتی به دیدار رئیس قوه قضاییه رفتیم و از او برای دستگیری قاتل درخواست کمک کردیم. پس از گذشت چهار سال پرونده به آگاهی مرکز استان ارسال و قاتل برادرم دستگیر شد.
 
وی افزود: در این مدت اولیای دم برای کسب رضایت هیچ اقدامی نکردند و ما منتظر اجرای حکم او هستیم. قاتل در حالی ادعای جنون را مطرح می‌کند که این ادعا چند بار در کمیسیون‌های پزشکی رد شده است.
 
 انتهای پیام/




ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*