آخرين اخبار ايران وجهان
يادداشت سردبير
گزيده هاي اخبار خارجي
ترجمه اين سايت به زبانهاي جهان

تبلیغات


10336   4101
تاریخ انتشار: 1394/11/12 16:00
صداوسيما/باشگاه خبرنگاران
مقامات کویتی در پی بازی با دم شیر هستند.

عربستان سعودی و همپیمانانش در حوزه خلیج فارس ، تلاش می‌کنند تا جمهوری اسلامی ایران را تحت تاثیر قرار دهند و در این پروسه اظهارات ضد ایرانی را مطرح می‌کنند.


مقامات کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در دو ماه اخیر اظهارات و ادعاهای متفاوتی را مطرح کردند که گستره آن از حمایت جمهوری اسلامی ایران از تروریسم تا دخالت در کشورهای عربی متفاوت بوده است.


اخیرا یکی از مقامات کویتی در ادعایی که قبلا هم توسط مقامات کشورهای حاشیه خلیج فارس مطرح شده ، خواستار جداسازی استان خوزستان از ایران شده و درخواست دارد تا کشور مستقل اهواز به رسمیت شناخته شود.





**بازخوانی اظهارات ضد ایرانی مقام کویتی

"احمد مطیع العازمی،" یکی از نمایندگان کویت در اظهاراتی مداخله‌جویانه از دولت این کشور خواست آنچه وی "کشور اهواز عربی اشغالی" خواند را به رسمیت بشناسد. این نماینده کویتی همچنین با بیان این اظهارات سخیف از دولت این کشور خواست سفارتخانه  "اهواز"  را در کویت افتتاح کند. درخواست این نماینده پس از آن بیان می شود که کویت خواهان اخراج سفیر ایران و قطع روابط دیپلماتیک خود با جمهوری اسلامي به ادعای مداخلات دائم در امور کشورهای شورای همکاری خلیج فارس شده بود.






توهمی به نام کشور

توهمی به نام کشور



این نماینده بی سواد و بی خبر از تاریخ در ادامه لفاظی‌های خود گفت: همه ما می دانیم اهواز «کشوری» عربی است که رژیم شاه سابق ایران با همکاری انگلیس در سال 1920 آن را اشغال کرد. اکنون زمان آن رسیده است که کشورهای عربی با درخواست برای استقلال این منطقه از رژیم فارسی، حقوق آنها را به رسمیت بشناسد. این نماینده کویتی در ادامه لفاظی‌هایش گفت ضرورت دارد: پس از آن که اصالت این ملت (مردم اهواز) را مشاهده کردیم، در کنار آن‌ها بایستیم.


نکته اول اظهارات مقام کویتی این است که  در گذشته کشوری به نام  "اهواز"  وجود داشته و ایران آن را اشغال کرده است. اگر به تاریخ و تمدن 7 هزارساله ایران توجه کنیم ، می‌بینیم که ایران در هزاران سال قبل یک امپراطوری وسیع بوده که میلیون ها کیلومتر مربع وسعت داشته و طرح ادعای اینچنینی جای تامل عمیق دارد.


ایران امروز یک میلیون و 648 هزارو 195 کیلومتر مربع وسعت دارد و استان خوزستان در زمره این وسعت بوده و لذا مردم خطه خوزستان رشادت های بسیاری در دوران جنگ تحمیلی انجام دادند.

کشور متحد و یکپارچه ایران اسلامی هیچگاه دچار فتنه قومی و مذهبی نشده و نمی‌شود ؛ چون همه اقوام در کشور از حقوق یکسان و نماینده مجلس برخوردارند و طرح اظهارات اینچنینی توسط مقامات کشورهای عضو  شورای همکاری خلیج فارس  نمی‌تواند ایجاد تفرقه در صفوف متحد مردم داشته باشد.

**ایجاد کشور "اهواز" یا جداسازی استان خوزستان یک توهم مشمئز کننده

نکته جالب دیگر ادعای مقام کویتی این است که ما باید سفارتخانه کشور "اهواز" را در کشورهای عربی و کویت ایجاد کنیم که می‌توان گفت  ایجاد کشور "اهواز" یا جداسازی استان خوزستان یک توهم مشمئز کننده بوده که مطرح شده و برخی کشورهای عربی با دم شیر بازی می‌کنند.
به نظر می‌رسد کشورهای حاشیه خلیج فارس یاد اوایل جنگ تحمیلی افتاده اند و با طرح برخی ادعاها به دنبال ضربه زدن به  امنیت ملی جمهوری اسلامی هستند که این پروسه با اتحاد ملی و انسجام و اقتدار نیروهای مسلح میسر نخواهد شد.

جالب است که مقامات کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در حالی ژست های ضد ایرانی می‌گیرند و دم از میهن پرستی می‌زنند که مدت هاست با اسرائیل رابطه مخفیانه دارند و موضوع فلسطین را تقریبا فراموش کردند.
کویت در حالی از ایجاد کشور عربی در مرزهای جمهوری اسلامی ایران پشتیبانی می‌کند که  مدت هاست با ایالات متحده آمریکا سازش می‌کنند و سرزمینشان را در اختیار این کشور قرار می‌دهند.
نکته دیگر اظهارات این مقام کویتی پشتیبانی از اراده مردم خوزستان برای جدایی از جمهوری اسلامی ایران بوده که جدا از تاکید همیشگی مردم کشورمان بر دفاع از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران ، قدرت نظامی کشورمان یک عامل قدرتمند در بازدارندگی در مقابل کشورهای عربی است.
در حوزه توان نظامی ایران به قدری قدرتمند شده که آماده است هر تهدید نظامی را قبل از ایجاد سرکوب کند. سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس سخنانی را مطرح می‌کنند که خودشان نیز توانایی تحققش را ندارند.
میهن پرستی یکی از خصوصیات ایرانیان است که قائل به شرایط نبوده و همواره و در طول زمان ادامه داشته و جنگ 8 ساله دفاع مقدس شاهدی بر این مدعاست که چگونه نبرد تن با تانک باعث پیروزی جمهوری اسلامی ایران در برابر ادوات انبوه رژیم "صدام حسین " شد.





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*