آخرين اخبار ايران وجهان
يادداشت سردبير
گزيده هاي اخبار خارجي
ترجمه اين سايت به زبانهاي جهان

تبلیغات


10192   11653
تاریخ انتشار: 1394/10/25 12:05
محمد نوري ، اشكان دژاگه و مسعود شجاعي
شرایط موجود در لیگ های حاشیه خلیج فارس و کیفیت پایین این لیگ ها در کنار برخی شرایط کنونی فوتبال در منطقه دلیل فوتبال زدگی لزیونر های ایران در کشور های عربی شده است.

توقع از بازیکنان خارجی در کشور قطر بالا است و باشگاه های این کشور به سادگی قراردادهای میلیونی خود را بازیکنان و حتی سرمربیان فسخ می کنند.
 
کشورهای حوزه خلیج فارس برای خرید بازیکنان پول بسیاری هزینه می کنند و در قبال آن انتظار دارند آنها عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارند و اگر بازیکنان مورد نظرشان کارایی لازم را نداشته باشد فکر جذب بازیکنان دیگر می افتند و آنها را از تیم بیرون می کنند.
 
قطر برای بازیکنان ایرانی مساوی است و بهشت جایی برای استراحت بیشتر، جایی برای پول بیشتر و تمام خصوصیاتی که یک بازیکن جوان خواستار آن است و همین موضوع سبب شده تا بازیکنان ایرانی پس از 2 یا 3 سال درخشش در کشورمان به تیم‌های حوزه خلیج فارس بپیوندند.
 
در سالهای گذشته، امارات تفیرح گاه بازیکنان ایرانی بود اما به دلیل نام مجعول"خلیج ع ر ب" ، بازیکنان کشورمان از حضور در لیگ این کشور سر باز زدند  قطر دیگر کشور حاشیه خلیج فارس مرکزی برای انتقال بازیکنان ایرانی شد.
 
در این فصل رقابت‌های لیگ ستارگان 6 بازیکن حضور  دارند و مهرداد پولادی نیز که یکی از بهترین بازیکنان ایران در جام جهانی 2014 محسوب می شد اکنون در لیگ دسته اول قطر و تیم الشحانیه این کشور توپ می زد.
 
محمد نوری:
 
کاپیتان سابق سرخ‌ها که در ابتدای این فصل با قراردادی یکساله به المسیمیر پیوست، روزهای سختی را می کند و این موضوع سبب شده است تا نوری به شرایط ایده آل نرسد و تحت فشار مدیران المسیمیر قرار بگیرد.
 
قرارداد نوری با این تیم تا پایان این فصل است و  احتمال می رود پس از پایان مدت قراردادش با مسیمیر بار دیگر به ایران و پرسپولیس بگذرد.
 
البته باید به اینکه اشاره کرد که نوروی مشکل مالیاتی دارد و پیوستن وی به پرسپولیس در گروی پرداخت معوقات گذشته خود است.
 
المسیمیر هم اکنون با کسب تنها چهار امتیاز از 15 دیدار در قعر جدول لیگ ستارگان قطر قرار دارد.
 
مسعود شجاعی:
 
دیگر بازیکن ضعیف در لیگ قطر شماره هفت تیم ملی مسعود شجاعی است.
 
وی که در فصل گذشته عملکرد خوبی را در الشحانیه به نمایش گذاشت.
 
در این فصل به الغرافه پیوست و نتوانست عملکرد خوبش  در الشحانیه را در این تیم به نمایش بگذارد و به احتمال فراوان نیز دز این تیم جدا خواهد شد.
 
به نوشته روزنامه الوطن، مسعود شجاعی هافبک ایرانی تیم الغرافه پس از تغییر و تحولاتی که روی نیمکت این تیم رخ داد، موفق نشده است نظر مساعد سرمربی زردپوشان را کسب کند و در صدر نفرات مازاد این باشگاه قرار گرفته است.
 
حال خبر می رسد به احتمال فراوان شجاعی بار دیگر به لیگ برتر کشورمان باز میگردد و به عضویت یکی از 2 تیم سایپا و استقلال تهران در خواهد آمد.
 
الغرافه هم اکنون با کسب 18 امتیاز از 15 دیدار رده هشتم جدول قرار دارد.
 
مجتبی جباری و پژمان منتظری 2 لژیونر تیم الاهلی که سابقه بازی در استقلال را دارند به عنوان برترین بازیکنان ایرانی در لیگ قطر می توان برشمرد.
 
این دو بازیکن در نیم فصل نخست لیگ ستارگان قطر فراز و فرودهای بسیاری داشتند و انتظار می‌رود جباری و منتظری همچنان در لیگ قطر بمانند.
 
البته تیم فوتبال الاهلی قرارداد جباری،  را تا 2 سال دیگر تمدید کرد و وضعیت قرارداد منتظری با این تیم نیز پس از رفع مصدومیتش مشخص می شود.
 
الاهلی هم اکنون با کسب 17 امتیاز از 15 بازی در رده هفتم جدول لیگ قطر قرار دارد.
 
اشکان دژاگه:
 
ستاره فوتبال ایران در صعود به جام جهانی 2014 برزیل و دیدار مقابل  آرژانتین هم اکنون شرایط خوبی را در العربی سپری نمی‌کند و خبرهایی در خصوص اخراج وی از العربی نیز به گوش می رسد.
 
اشکان فصل گذشته با عقد قراردادی چهار ساله به عضویت این تیم در آمد.
 
هر چند دژاگه فراز و فرودهای زیادی در چهار دیدار گذشته تیمش داشت اما پس از شکست تیم مقابل لخویا زولا نبود دژاگه را اصلی ترین دلیل شکست تیمش دانست.
 
هر چند احمد آل شافی ناظر تیم العربی در یکی از برنامه های تلویزیونی  اعلام کرد از بین 4 بازیکن خارجی تیم مان فقط دژاگه را نمی‌خواهیم همین صحبت ها سبب شد تا جدایی دژاگه از العربی قوت بگیرد.
 
العربی هم اکنون با کسب 23 امتیاز از 15 دیدار در رده ششم جدول قرار دارد.
 
آندرانیک تیموریان نیز که در نیم فصل نخست رقابت های لیگ قطر از ام طلال جدا شد به احتمال زیاد بار دیگر به ایران باز خواهد گشت و برای استقلال توپ خواهد زد.
 
پس از اختلاف‌هایی که میان آندو و بولنت پیش آمده بود تیموریان تصمیم به جدایی از ام صلال گرفت.
 
این تیم هم اکنون در رده پنجم جدول قرار دارد به طور قطع وقتی بازیکنانی مانند رائول گونزالس، ژاوی هرناندز، پائولینهو و سرخیو گارسیا به فوتبال قطر می روند مدیران این تیم در صدد بالا بردن کیفیت فوتبال کشورشان هستند و از همین رو نیز بازیکنان ایرانی که برای استراحت بیشتر و درآمد بالاتر راهی این کشور شدند به زودی از لیگ قطر جدا خواهند شد.
 
به هر حال امیدواریم بار دیگر درخشش فوتبالیست‌های کشورمان را در سرتاسر دنیا شاهد باشیم و دیگر بازیکنان کشورمان به فکر بازی کردن در کشورهای حوزه خلیج فارس نیافتند که این موضوع تنها به فوتبال ما لطمه می زند و بار فنی این کشور ها بسیار پائین تر از لیگ ایران است.  
 
انتهای پیام/





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*