آخرين اخبار ايران وجهان
يادداشت سردبير
گزيده هاي اخبار خارجي
ترجمه اين سايت به زبانهاي جهان

تبلیغات


10173   9790
تاریخ انتشار: 1394/10/24 14:35
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و گزارشي از خبرگزاري صداوسيما
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام:
با مديريت درست، ماجراي تفنگداران امريکايي به پايان رسيدبه گزارشخبرگزاري صدا و سيما ، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به اتفاقات اخيري که براي چند تفنگدار امريکايي در آب‌هاي ايران اسلامي افتاد، با اشاره به عذرخواهي امريکايي ها و همچنين آشکار شدن ورود غيرعمدي آنان، اظهار داشت: دولت، وزير امور خارجه و سپاه پاسداران با مديريت درست، اين ماجرا را به پايان رساندند.
 
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام عصر چهارشنبه در ديدار هيئت مديره و جمعي از اعضاي خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ايران، توليد و تجارت را دو مقوله‌ مهم براي رونق اقتصاد در هر جامعه‌اي ذکر کرد و گفت: با توجه به شرايط کشور، منطقه و دنيا، مي‌توان با استفاده از دانش داخلي و تجربيات ديگران و براساس تعامل منطقي براي پيشرفت، توسعه و رونق اقتصاد  برنامه‌ريزي کرد و قدم برداشت.  
 
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با ارائه تحليلي از شرايط اقتصادي دولت، افزود: بعد از آن درآمدهاي هنگفت نفتي که متأسفانه استفاده‌هاي درستي از آن نکرديم، الآن در يکي از سخت‌ترين شرايط قرار گرفتيم که اگر نقدينگي مزاحم کشور را درست مديريت کنيم، مي‌توانيم به رونق اشتغال و به تبع آن، رونق اقتصاد اميدوار باشيم.
 
وي همکاري بانک‌ها با استانداري‌ها را براي برگشت توليد و فعاليت مجدد کارخانه‌ها ضروري دانست و تأکيد کرد: بايد با مديريت مالي و صحبت‌هاي منطقي با صاحبان کارخانه‌ها، در حدي که امکان هست، نقدينگي در اختيار توليدگران و کساني که سرمايه خود را در اختيار توليد گذاشته‌اند، باشد تا به رونق مجدد برسند.
 
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، توليد را اصلي مهم در زندگي انسان‌ها دانست و گفت: عقل مديريتي براي اداره کشوري با گستره‌ ايران، ايجاب مي‌کند که علاوه بر ايجاد تعادل در توليد و مصرف، براي روز مبادا نيز ذخيره کنيم.
 
وي با ارائه تحليلي از روند سنگ‌اندازي‌هاي تندروها در مسير حرکت جامعه‌ که سابقه طولاني از زمان پيروزي انقلاب تاکنون دارد، افزود: هميشه افرادي بوده‌اند که منافع خود را ايجاد دعواهاي داخلي و حتي ايجاد مشکل در بعد خارجي براي کشور مي‌دانستند.
 
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با يادآوري خيانت‌هاي منافقين به عنوان ستون پنجم دشمن که در خدمت صدام بودند، اتخاذ سياست عليه آنان در مجامع بين‌المللي را نمونه‌اي ديگر از مديريت خلاق جمهوري اسلامي دانست و گفت: پس از آن شکست‌هاي نظامي، اکنون به عنوان ورشکسته‌هاي سياسي در اردوگاه‌هاي امريکايي و غربي، به دريوزگي مشغولند و در مقابل آنان مردم ايرانند که به چنان جايگاهي در مسائل بين‌المللي رسيده‌اند که غرب و امريکا از آنان به عنوان عامل مهم صلح و ثبات در منطقه ياد مي‌کنند.
 
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، با تقبيح رياکاري و دروغ به‌ويژه، ارائه آمارهاي ساختگي، افزود: فکر مي‌کنم عقلانيت در اداره کشور مي‌تواند مسائل را حل کند و ايران يک بار، در سال‌هاي آخر جنگ، اين عقلانيت سياسي و نظامي را از خود نشان داد که به ايجاد فصلي نو در تاريخ انقلاب با عنوان دوران سازندگي منجر شد.
 
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، به دفاع مقدس و چگونگي حمايت‌هاي نظامي، اطلاعاتي، مالي و تبليغاتي کشورهاي منطقه از ارتش بعث، اشاره کرد و گفت: پس از جنگ با اتخاذ سياست تنش‌زدايي، همه آن دشمنان را که خصم خونين ميدان جنگ بودند، براي تعامل و سازندگي به ميدان آورديم و ديديم که چگونه براي ايجاد ارتباط و همکاري با ايران، از همديگر سبقت مي‌گرفتند.
 
وي با تشريح وسعت خرابي‌هاي جنگ، به عقب‌ماندگي‌هاي تاريخي کشور و همچنين فرسوده بودن بسياري از ماشين‌ها و کارخانه‌هاي توليد در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: با اتخاذ سياست سازندگي، کشور را به کارگاهي براي ساختن و آباداني تبديل کرده بوديم و دشمنان ديروز جنگ را براي اجراي طرح‌هاي پيشرفته و مهم به خدمت گرفته بوديم و الان نيز به خاطر تدبيري که از دولت سراغ دارم، نااميد نيستم.
 
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، برجام را موفقيت دولت در سياست خارجي دانست و با تشريح مجموعه مانع‌تراشي‌ها و مخالفت‌هايي که ازجانب جمهوري‌خواهان امريکا، لابي صهيونيسم و تندروهاي داخلي مي‌شد، گفت: اگر تحريم‌ها برداشته شود و مردم ايران و سرمايه‌گذاران بتوانند آزادانه صادرات و واردات کنند، اولين نتيجه آن رونق توليد خواهد بود.
 
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اتفاقاتي که در کشورهاي منطقه به‌ويژه در عراق و سوريه مي‌افتد، خطر گروه‌هاي تروريستي به‌ويژه داعش را گوشزد کرد و افزود: استعمارگراني که به خاطر ظلم‌هاي تاريخي و حمايت از حکومت‌هاي استبدادي، جوانان کشورهاي جهان سوم را عصباني کردند، بايد به اين نکته توجه داشته باشند که ويروس تروريستي در اين منطقه نمي‌ماند و با توجه به دسترسي‌هايي که به مواد شيميايي در عراق داشتند، دير يا زود آتش ترور دامن آنان را خواهد گرفت.
 
وي با تأکيد بر نقش و اهميت ايران براي صلح و ثبات جهاني که اين روزها در گرو اتفاقات منطقه است، گفت: اصرار کشورهاي غربي براي مذاکره با ايران به خاطر اين است که در اين شرايط احتياج دارند جمهوري اسلامي در ميدان باشد، چون مي‌دانند با توجه به جايگاه ايران، اين حضور ضروري است.
 
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، با بيان اينکه حضور ايران در کشورهاي منطقه، هميشه براي کارهاي انسان‌دوستانه بوده است، به اشتياق مردم کشورهاي افغانستان، عراق و سوريه به ايراني‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در آن سوي اين ماجرا امنيت ايران که برخاسته از تجربه گرانقدر در مبارزه با ترويست‌هاست، مي‌تواند براي همه‌ جهان الگو باشد که چگونه در ميان کشورهاي ناامن و گرفتار اقدامات تروريستي، ثابت‌ترين کشور است و بهترين دليل سياسي براي اين کار، آمادگي کشور براي اجراي انتخاباتي سرنوشت‌ساز در اسفند ماه است.
 
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، انتخابات را که رکني از ارکان دموکراسي در نظام بين‌المللي است، يکي از اقدامات تحسين‌برانگيز جمهوري اسلامي در اغلب اين سال‌ها دانست و گفت: در انتخابات پيش رو نيز مانند آخرين انتخابات (سال 1392)، مردم با حضور حماسي خود در پاي صندوق‌هاي رأي همه جهانيان را متحير خواهند کرد.
 
وي با تشريح ويژگي‌هاي مردم‌پسند براي مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي، تصريح کرد: مردم ايران که سوابق طولاني در تمدن و اخلاق اسلامي دارند، با افکار و انديشه‌هاي اعتدالي به ميدان مي‌آيند، تا ثابت کنند که سياست‌هاي امام و آرمان‌هاي شهدا براساس منطق، استدلال و تعامل با همه‌ جهانيان است.
 
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنان خود، با اظهار ناخرسندي از بعضي گفتارها و رفتارهايي که در برخي سايت‌ها، خبرگزاري‌ها و روزنامه‌ها بروز مي‌کند، با طرح اين سوال که «مگر ما مسلمان نيستيم»، گفت: اينقدر تهمت، نزاع و توهين به همديگر با هدف رقابت انتخاباتي نه با روح اسلام سازگار است و نه با فرهنگ ايراني سنخيت، و نه به آرمان‌هاي امام شباهت دارد.
 
وي با بيان اينکه «اعلام مواضع سياسي خوب است»، خطاب به همه احزاب و گروه‌ها، تأکيد کرد: نبايد بگذاريم فضايي که مي‌تواند يک انتخابات پرشور را برگزار کند، فضاي درگيري و دشمني شود.
 
آيت‌‌الله هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنان خود با ابراز خوشحالي از مقدماتي که تاکنون براي انتخابات اسفند ماه تهيه و اجرا شده است، به اعلام تأييد صلاحيت‌ها اشاره کرد و گفت: شايد بعضي‌ها ردّ صلاحيت شوند که اگر ثبت‌نام‌ها و پيگيري قانوني، براي رضاي خداوند و اداي وظيفه بوده باشد، نبايد ناراحت شوند، بلکه بايد با حفظ هوشياري و منطق، نظر نهايي را به خدا و مردم بسپارند.
 
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش پاياني سخنان خود با تأکيد مجدد بر اهميت، جايگاه و نقش مردم در حکومت‌هاي مبتني بر تعاليم اسلام، به وصاياي پيامبر(ص) به حضرت علي (ع) در روزهاي پس از واقعه غدير اشاره کرد و گفت: رسول مکرم که مي‌دانست حکومت حق الهي و آسماني حضرت علي(ع) است، به ايشان مي‌فرمايند: اگر مردم خواستند جامعه را اداره کن و اگر نخواستند، کارشان را به خودشان واگذار کن.
 
در ابتداي اين ديدار، آقايان سيدعلي صدري و سيدمحمدرضا مرتضوي، رئيس هيئت مديره و دبير کل خانه صنعت و معدن جوانان ايران، به ارائه گزارشي از روند فعاليت خانه صنعت و معدن جوانان ايران، موانع رشد توليد، مسائل بازرگاني و اوضاع تجاري داخلي و خارجي و همچنين ديدگاه‌ها و نظرهاي خود پرداختند.




ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*